Adverteren
Over ons
Groentennieuws.nl
HortiDaily.com
FloralDaily.com
FreshPlaza
FreshPlaza.it
FreshPlaza.es
nieuws
Rubrieken
teelt
techniek
afzet
teler in beeld
marktinfo
toeleveranciers
pot- en perkplanten
snijbloemen
agenda/beurzen
marketing
logistiek
verpakkingen
bedrijfsnieuws
noviteiten
detail/retail
tweet van de dag
personalia
biologisch
managementinfo
opmerkelijk
zoeken
vacatures
foto's
agenda
contact
Mededelingen
Klik hier om je aan te melden voor onze nieuwsbrief
Vacatures
meer »
Inkoper/Verkoper
QA Manager / Kwaliteitsmanager
Projectleider Bio Academy
Kwaliteitscontroleur
Hoofd onderzoek weefselkweek
Verkoper Binnendienst AGF
Scientist / Consultant Post Harvest Technology
Afdelingsmanager AGF
Technical Researcher Post Harvest Technology
Inkoopplanner
Tweetende tuinders
Tweets vanuit @bpnieuws/bpnieuws
Top-5 - gisteren
Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.
Top-5 - afgelopen week
In memoriam: Henk Oosterwijk
Duurzaam chrysanten verven met nieuwe two-tone techniek
Ook Oekraïense sierteeltmarkt is Nederlandse aangelegenheid
Parfum Flower Company voegt zich bij Dutch Flower Group
Anthura bouwt nieuwe kas in het Oostland
Top-5 - afgelopen maand
Bloemen voor Pasen onderweg naar Vaticaan
Update: opgepakte plantenkweker in Amsterdamse liquidatiezaak vrijgelaten
"Hy-pe wint snel aan populariteit"
Vetplantje zit stevig in het zadel
Duurzaam tennissen in Honselersdijk door chrysantenteelt
Wisselkoersen
meer »
USD: 1.2309
JPY: 132.41
GBP: 0.87608
AUD: 1.5983
BRL: 4.1892
CAD: 1.5557
CNY: 7.7449
NZD: 1.7032
ZAR: 14.8008
Bron: ECB
Weer & verkeer
Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland
Marketing
Floralife
Marketingcampagne “Bloemen houden óók van voeding” van start in Europa
Floralife, een divisie van Smithers-Oasis Company, rolt een marketingcampagne voor haar Express Technology productlijn uit in Europa. In de video “Bloemen houden óók van voeding!” wordt het belang benadrukt van een goede hydratatie en voeding voor snijbloemen.“We hebben de Express Technology in eerste.....
Grassheart werd Gelukstreffer
De zoektocht naar nieuwe, bijzondere bloemen levert vaak grappige situaties én populaire nieuwkomers op. Het verhaal van Dümmen Oranges expressieve Grassheart rozen spreekt wat dat betreft boekdelen. Wout Oor: “Vroeger waren ze als mislukt weggegooid.”GrassheartTraditionele ogen bekijken nieuwe roosvarianten.....
Plantion promoot online inkoopmogelijkheden
Week van de digitale marktplaats
Met tal van acties brengt Plantion deze week (16 t/m 20 april) haar online verkoopkanalen extra onder de aandacht bij bloemisten en groenprofessionals. Medewerkers van Plantion bezoeken in totaal zeventig bloemisten in hun winkel en gaan in gesprek over de inkoopmogelijkheden via Plantion Digitale.....
Secretaressedag steeds populairder
Tholen - Vandaag is het weer zover. De dag waarop secretaresses, managementassistentes en personal assistants in het zonnetje worden gezet. Werkgevers verrassen hun rechterhand massaal met bonbons, parfum of een mooi gevarieerd boeket. Hoewel de drukte nog niet in de buurt komt van Valentijnsdag of.....
Nieuwe outfits voor Haarlemse Bloemenmeisjes
De Haarlemse Bloemenmeisjes presenteerden dinsdag 17 april hun nieuwe outfit voor 2018 in een zonovergoten Bloemententoonstelling Keukenhof. Dit jaar is gekozen voor een eigentijdse roze combinatie van Kyra & Ko uit Haarlem met als basis de gebloemde dress Liz met een fuchsia roze vestje en sjaal in het.....
Klik hier om je te abonneren op onze nieuwsbrief
Dekker Chrysanten ‘knalt’ ook dit jaar weer in Kazachstan
"Tijd van het monoboeket ook in Kazachstan wel voorbij"
De afgelopen week bezocht Warja Abrosimova, Marketing Manager Oost-Europa bij Dekker Chrysanten, diverse groothandelaren en andere marktpartijen in Kazachstan. Ook is het bedrijf deze week aanwezig op de sierteeltbeurs in Astana. Naar eigen zeggen kent het bedrijf de Kazachse markt goed en elk jaar worden.....
Burgemeester en wethouders vergaderen in tulpenveld
De burgemeester en wethouders van gemeente Noordoostpolder vergaderden gisteren in een tulpenveld bij Ens. Burgemeester Aucke van der Werff: “In de aankomende weken verandert Noordoostpolder weer in een kleurrijk palet, waar duizenden bezoekers op af komen. De bloeitijd van de tulpen vieren we jaarlijks met.....
MixMasters concept voor elk seizoen
Vroege voorjaars kant-en-klare mixen bij Florensis
Met het jaarrond concept MixMasters van Florensis kunnen kwekers nu het hele jaar door kiezen uit verschillende kant-en-klare mixcombinaties, single-species en multi-species. Nu nog verkrijgbaar in de markt zijn de vroege voorjaars MixMasters Viola Cornuta EVO Mini F1 in diverse kleurencombinaties en de.....
Ook de Engelse bloemist warm houden voor Nederlandse bloemisten
Het Flower Circus was afgelopen woensdag neergestreken in Gateshead, Newcastle. Bloemen magiër Michael van Namen was samen met Spreekstalmeester Jhon Koopman op pad om de open dag van de groothandel te voorzien van 'floral infotainment'.Om zo veel mogelijk bloemisten de kans te geven om naar de show te.....
Nationale Tuinweek: van 9 t/m 17 juni 2018
Meesterlijk moestuinieren
De Nationale Tuinweek 2018, van 9 tot en met 17 juni, heeft als thema ‘Moestuinieren’. Tuinvereniging Groei & Bloei organiseert in die week ‘groene’ activiteiten in meer dan 20 regio’s in het land. Van Schagen tot Roermond en van Wageningen tot Walcheren. De meeste activiteiten zijn gratis, voor sommige.....
Rozenprofessionals gaan tuinrozen promoten
Om rozen in tuinen en openbaar groen in binnen- en buitenland goed op de kaart te zetten, zijn rozenprofessionals het plan opgevat om tuinrozen te promoten.Het afgelopen jaar hebben rozenkwekers, veredelaars, Rosaria en andere rozenprofessionals achter de schermen hard gewerkt om het promotieplan uit te.....
HilverdaKooij present op California Spring Trails
Van 14 tot en met 18 april kunt u HilverdaKooij bezoeken tijdens de California Spring Trails. Op de locatie van American Takii in Salinas heeft de veredelaar een prachtige show met alle nieuwe introducties en een uitgebreide presentatie van MOOODZ, een Echinacea.MOOODZ staat nu volop te bloeien, het is één.....
Programma bloemenshows Keukenhof
Met de verrassende decors en een afwisselende kalender vormen de bloemenshows in Keukenhof dit jaar weer een prachtig platform voor productpromotie. In drie paviljoens presenteren kwekers van bloemen en planten hun producten. Aan honderdduizenden consumenten uit de hele wereld, aan vakgenoten en aan de.....
Klik hier om je te abonneren op onze nieuwsbrief
Boeketstijl: gek, gekker, gekst!
Voorjaarseditie Bouquet Tales-krant verschenen
Met de titel Crazy Crafts trapt Bouquet Tales het voorjaar 2018 af. Deze week is de nieuwe editie van de Bouquet Tales-krant verschenen. De krant wordt verspreid onder 26.000 bloemisten via exporteurs en bloemistenverkooppunten in Europa. De jonge talenten Hannah-Mae Lane (Engeland) en Sven Jaspers.....
High fashion bij anthurium- en orchideeënshow Keukenhof
Europa’s grootste anthurium- en orchideeënshow is vanaf 22 maart te bewonderen in Keukenhof. Hoofdarrangeur Dries Lecke werkt al jaren samen met fashiondesigner Ronald Kolk. Speciaal voor deze show ontwierp deze modegrootheid een haute couture collectie, die hij tentoonstelt in het overdekte Beatrix.....
80.000 bezoekers Keukenhof in Paasweekend
Keukenhof ontving 80.000 bezoekers dit paasweekend. “Ondanks een vroege Pasen en wisselvallig weer zijn we tevreden”, zegt Bart Siemerink, directeur Keukenhof. Bezoekers met de paasdagen komen veelal uit onze buurlanden. De komende dagen wordt het warmer en zullen de Bollenstreek en Keukenhof in volle bloei.....
voorjaarsassortiment op de bühne bij Beekenkamp Plants
Hele keten komt kijkje nemen op de Spring Trials
Tholen - Het is een jaarlijks terugkerend evenement, de Spring Trials bij Beekenkamp, en uiteraard is ook dit jaar weer het bestaande en nieuwe assortiment naast elkaar te bewonderen.De nadruk ligt vanzelfsprekend op de kleurrijke voorjaarsbloeiers en voor zowel de markt als de veredelaar vormt het een mooi.....
Bloemen voor de Paus vertrokken vanaf Keukenhof
Vanaf Keukenhof is gisteren, na maanden van voorbereiding, het bloementransport ‘Bloemen voor het Sint Pietersplein’ in Rome vertrokken. Mgr. Van den Hende, bisschop van Rotterdam, kwam naar Keukenhof om de bloemen te zegenen voor vertrek. Het bloementransport is door vele nationaliteiten uitgezwaaid. Voor.....
Vrouwendag in Eurodisney gevierd met 5.000 stuks Red Naomi
Het is al weer even geleden, 8 maart, maar ook in Eurodisney werd er begin deze maand aandacht besteed aan Internationale Vrouwendag. Verschillende conferenties en workshops werden georganiseerd, met daarin een hoofdrol voor Disney's eigen topvrouw Minnie Mouse. Barendsen en kweker Porta Nova ondersteunden.....
Always Kalanchoë design in Woonmall Alexandrium
Woonmall Alexandrium Rotterdam staat Tweede Paasdag 2 april a.s. in het teken van design. Van 12 tot 17 uur zijn er in de Woonmall livemuziek, heerlijke hapjes en drankjes, een karikaturist, een barbier, een paasfotograaf en een paasloterij. Van het Always Kalanchoë-promotieteam ontvangen bezoekers een.....
600 White World orchideeën van Piet Vijverberg sieren Keukenhof
Keukenhof heeft op 22 maart weer haar deuren voor het grote publiek geopend. Traditiegetrouw is er in het Beatrix Paviljoen gedurende acht weken een orchideeën tentoonstelling. Piet Vijverberg toont in dit paviljoen bijna zeshonderd White World orchideeën.Beatrix paviljoenDit is niet het eerste jaar dat de.....
restwarmte Van Dijk Flowers verwarmt ballonhal
Duurzaam tennissen in Honselersdijk door chrysantenteelt
Tholen - Tennis Vereniging Honselersdijk (TCH) is gelegen vlak naast het chrysantenbedrijf van Van Dijk Flowers. Mede-eigenaar Rob van Dijk is lid van de vereniging, en tevens voorzitter van Tuinbouw Jongeren Westland. Hans van der Knaap is voorzitter van de tennisclub en werkzaam bij van der Windt.....
Zondag 25 maart
Demonstratie met Alstroemeria’s bij FloraZON
Zondag 25 maart is toparrangeur Joyce Brueren bij FloraZON aanwezig om een doorlopende demonstratie te geven. De Alstroemeria staat centraal in deze demo. Op de winkelvloer verbergt de Alstroemeria zich nog en zien we alleen de groene knop. Ze bewaren hun sprankelende kleuren voor later. Bij de consument.....
Bloemen voor Pasen onderweg naar Vaticaan
Sinds 1985 vormt de Paasviering op het Sint Pietersplein een prachtig decor voor bloemen en planten van Nederlandse kwekers en handelaren. Tijdens het uitspreken van het Urbi et Orbi, de zegen over stad en wereld, door paus Franciscus zien 1 miljard kijkers over de hele wereld de pracht en kracht van bloemen.....
Lelieteelt blijft vooral innoveren met nieuwe kleurencombinaties
Vooral nieuwe, onbekende kleurencombinaties kunnen de lelieteelt een extra boost geven. Dat constateren de veertien bedrijven die tijdens de Dutch Lily Days de deuren openzetten. Van dinsdag 5 tot en met vrijdag 8 juni is de zevende editie van het internationale lelie-evenement. Wederom staan bezoekers.....
Uitreiking eerste werkboekjes Groen Doen in Klas!
Woensdag, op de eerste lentedag van het jaar, overhandigde initiatiefnemer Pim van den Akker het eerste werkboekje van de leerlijn Groen doen in de klas! aan waarnemend burgemeester van de gemeente Westland, Agnes van Ardenne-Van der Hoeven. De primeur was daarna voor de leerlingen van groep 5 van.....
Nieuwe promotiecampagne Pelargonium for Europe van start
Een nieuw bloeiseizoen voor de eenjarige zomerbloeier geranium (Pelargonium) is weer van start gegaan. Dit jaar focust Pelargonium for Europe op het stimuleren van de verkoop door rechtstreeks te communiceren met exporteurs, tuincentra en bloemisten Nederland en België. Uiteraard wordt ook de consument niet.....
Always Kalanchoë kleurrijk op de Keukenhof
De Kalanchoë van het collectief ‘Always Kalanchoë’ is van 22 maart tot en met 13 mei kleurrijk aanwezig op de Keukenhof. De prachtige door Heleen Valstar samengestelde arrangementen met Kalanchoë zijn de gehele Keukenhof te zien in het Willem Alexander paviljoen, centraal op de Keukenhof. Ook de presentatie.....
Hong Kong Flower show in bloei
Op dit moment vindt wederom de Hong Kong Flower show plaats. Van over de hele wereld worden bloemen en planten aangeleverd voor deze show en ook dit jaar is er weer een Nederlands paviljoen waar onder andere 30.000 bloeiende tulpen en kleurrijke snijbloemen te bewonderen zijn.De foto's kregen wij toegestuurd.....
Valentijnhaterscampgne BBH lijkt succesvol
Met de spraakmakende Valentijnscampagne 2018 haakte het BloemenBureau in op het anti-Valentijnsentiment. Uit onderzoek zou blijken dat er irritatie bestaat over het commerciële karakter van de dag. Daarom was de campagneboodschap dat het prima is om Valentijn niet leuk te vinden: je kunt je liefde iedere dag.....
Romantiek in Bloemen voor opening Keukenhof
De 69e editie van Keukenhof is geopend. Thema van Keukenhof 2018 is Romantiek in Bloemen. In het park bloeien veel vroegbloeiers en het Willem-Alexander paviljoen toont nu al meer dan 500 soorten bloeiende tulpen. Keukenhof is dé plek om deze lente te genieten van miljoenen bloeiende tulpen, narcissen en.....
Syngenta presenteert nieuw merk voor collectie violen
Syngenta FloriPro Services heeft de violencollectie gebundeld in een nieuw merk: Do it right. Hieronder vallen vijf series: de grootbloemige Delta en Colossus en de kleinbloemige Deltini, Endurio en Rocky. Alle kleuren binnen deze series zijn geselecteerd op basis van uniformiteit in groeigedrag en.....
Magical hortensia herhaalt 150-dagen challenge
Tholen - Een doorsnee kamerhortensia bloeit ongeveer 60 tot 80 dagen. De Magical kamerhortensia doet zijn naam eer aan en overtreft die periode met verve. Magical claimt een bloeitijd te hebben van 150 dagen. Daarnaast verandert de bloem van de plant gedurende het seizoen van kleur. Hiermee zorgt de.....
Bloemenevenement "De Nieuwe Bavo Bloeit"
Vanaf 19 april staat de Nieuwe Bavo in Haarlem weer in de bloemen. Na een geslaagde editie in 2017 slaan Wellantcollege, VBW en de Nieuwe Bavo de handen ineen om er een onvergetelijk bloemenfeest van te maken.Doel van het bloemevenement is het bloemistenvak positief uit te dragen. Scholen hebben aanwas nodig.....
BBH, RFH en VGB starten 'segmentatieonderzoek'
Welke gemeenschappelijke waarden hebben consumenten als het gaat om bloemen en planten? Bloemenbureau Holland, Royal FloraHolland en VGB zoeken dit in 2018 uit.Sinds 2014 werken Bloemenbureau Holland, Royal FloraHolland en VGB nauw samen op het gebied van consumenten segmentatie voor bloemen en planten. Het.....
De “Rode Dior” laat jubileum aankleden met Nederlandse chrysanten
De, bij leven al legendarische, Russische mode-ontwerper Slava Zaïtsev vierde afgelopen week zijn 80ste verjaardag. Dit feit is in de gehele Russische pers breed uitgemeten. Het Russische team van Sobolj zorgde ervoor dat Nederlandse chrysanten (via JustChrys) de hoofdrol vervulden in de aankleding van de.....
Florists meet ‘Always Kalanchoë’ Growers
Het Kalanchoë assortiment van het collectief ‘Always Kalanchoë’ staat woensdag 14 maart a.s. om 10 uur centraal in het Royal FloraHolland House op de Seasonal Trade Fair in Naaldwijk. Topstylist Pim van den Akker van bloemistenplatform Flowerfactor zal met gastbloemisten en kwekers aan de slag gaan met de.....
"Dit is voor Proven Winners nog maar het begin"
Toen Proven Winners in 1992 op de markt kwam, wisten veel mensen in de sector niet wat ze ervan moesten denken. Er bestonden natuurlijk al diverse plantenmerken, maar naar eigen zeggen niets dat op deze organisatie leek. Proven Winners investeerde veel in consumentenmarketing om klanten te trekken en door.....
Nieuw gerbera inspiratiemagazine: On Tour Switzerland
Elk jaar reizen we naar een plek waar we kleur en vreugde kunnen brengen met onze Nederlandse gerbera's. Dit jaar reisden we naar het prachtige Zwitserland en bezochten het Grand Hotel & Spa Victoria-Jungfrau. Een geweldige locatie voor privé- en zakelijke evenementen. We combineerden ons bezoek met een.....
Promotiecommissie Alstroemeria presenteert jaarprogramma
Vanaf maart starten de promotieactiviteiten van Alstroemeria, waarmee de bloemist op de meerwaarde van de bloem gewezen wordt. Het jaarprogramma bestaat o.a. uit groothandelspresentaties en -demonstraties in Nederland en samenwerkingen met bloemistenplatform Flower Factor en het boeketinnovatieproject.....
5.000 bezoekers op eerste American Tulip Day in San Francisco
In San Francisco werd afgelopen zaterdag voor het eerst de American Tulip Day georganiseerd. Het evenement waarbij Union Square voor een dag werd omgetoverd tot een bloemenzee, werd bezocht door 5.000 mensen en trok aandacht van veel media.Gratis tulpen plukkenOp de eerste zaterdag van maart werd in het.....
Promotiecampagne Ruik-de-lente-dagen van start
Vanaf vandaag kunnen bloemisten zich inschrijven voor de Ruik-de-lente-dagen. Deze dagen worden georganiseerd van 21 t/m 31 maart als officiële start van het lenteseizoen.Uit onderzoek blijkt dat mensen houden van dingen die hun zintuigen stimuleren. Bloemen prikkelen verschillende zintuigen tegelijk; het.....
Consumentenonderzoek goede spiegel voor Bromeliakwekers
Bij het zien van de Bromelia heeft de consument alleen maar positieve associaties: mooi, exotisch en kleurrijk. Dat blijkt uit consumentenonderzoek in Duitsland, Frankrijk, Polen en Zweden. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Gewascoöperatie Bromelia. De resultaten zijn onlangs gepresenteerd aan.....
Fleuroselect kondigt goudsbloemproeven aan in heel Europa
In navolging van de marketingcampagne 2017 'Year of the Zinnia and Bean', roept Fleuroselect het jaar 2018 uit tot 'Year of the Marigold and Pepper'.De campagne '2017, Year of Zinnia & Bean' behelsde in succesvolle zinniaproeven in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Bij RHS Wisley waren tijdens de.....
Together2Grow introduceert nieuw concept Rich
Met trots lanceert Together2Grow een nieuw Decorum concept voor de Alstroemeria: Rich!Bij dit concept staat de trend Natural Romanticus centraal. Het draait hierbij om romantiek en weelde in het interieur. De rijke kleuren zoals diep paars en parelmoer gaan samen met een prachtig romantisch bloemenpatroon......
Winterse romantiek met Nederlandse chrysanten in Rusland
In opdracht van Stichting Chryson rolde Sobolj een verkoopcampagne voor chrysanten uit in Rusland, met als thema “de Winterbuiloft”. Dit thema werd gekozen omdat de campagne toewerkte naar Valentijnsdag en naar de grote Bruids-expositie in Moskou, beide half februari.Opnieuw brak deze campagne alle records,.....