Marketing


Succesvolle ‘Een 10 voor de juf’ start met verkiezing

Welke juf of meester verdient in 2017 de bloemenhulde?

Voor het vijfde achtereenvolgende jaar is stichting ‘Een 10 voor de juf’ op zoek naar de ‘leukste, beste en liefste juf of meester van Nederland’. Deze succesvolle verkiezing is gekoppeld aan het tonen van waardering voor juffen en meesters. Dé dag daarvoor is 5 oktober, de Dag van de Leraar. Iedereen mag op.....

Biologische Orchidee van GreenBalanZ in de hoofdrol op Zwitserse RTV

Voor het Franstalige actualiteitenprogramma ‘A Bon Entendeur’ - een goed toehoorder – zijn vandaag opnames gemaakt bij GreenBalanZ. De Zwitserse consument loopt ver vooruit in de voorkeur voor biologisch en ook in Zwitserland is de Phalaenopsis de meest populaire kamerplant. Het item zoomt dan ook in op de.....

Orchidee Nederland, Harmonise

Nieuwe marketing campagne voor orchidee van start

De stijltrend van Orchidee Nederland voor 2017 is 'Harmonise': een mix van aardse kleuren, natuurlijke accenten en dessins met stralende tinten zoals lichtgeel, roze en lila. De orchidee, met haar diverse vormen, kleuren en texturen, is dan ook een perfecte match bij deze stijl. Hieronder de looks op.....

Eigen bloemenstand voor studenten ‘Bloem & Design’ tijdens Nationale Zomerbloemententoonstelling

In een vierdaagse ‘mini-onderneming’ gaan de studenten Bloem & Design van MBO Westland zich voorbereiden op hun toekomstige loopbaan. Tijdens de 32e editie van de Nationale Zomerbloemententoonstelling kunnen de tweedejaars studenten laten zien wat zij waard zijn. Zij verkopen en maken daar ter plaatse.....

Simplycalla

In New York kennen ze geen ‘bloemetje' of ‘boeketje’

Er staat weer een nieuwe inspiratiefile online op Simply Calla. Dit keer is de New Yorkse bloemiste Olga Sahraoui (Sahola Floral Art & Event Design New York) gevraagd om vanuit haar New Yorkse perspectief naar de calla te kijken en toepassingen te laten zien. 150 dollar gemiddeldBloemen zijn er echt nog.....

Toveren met tuinkleuren

Marieke de Jong brengt donderdag samen met haar oppaskinderen nog snel wat extra kleur aan met toverhortensia’s in haar siertuin. De zogenoemde Magical-hortensia’s veranderen tijdens de bloeiperiode meerdere keren van kleur.Als afsluiting van de Nationale Tuinweek start vrijdag het Open Tuinen Weekend. Meer.....

Winnaars Gouden Bloembol 2017 bekend

In Nederland, Duitsland, Engeland en Canada zijn vier klassen de gelukkige winnaar van de Gouden Bloembol 2017. Deze award hebben zij gewonnen door mee te doen aan de bloembollencampagne Bulbs4Kids.Bulbs4KidsDe vier klassen ontvingen De Gouden Bloembol 2017 omdat ze zich vorig jaar, samen met 2.100 andere.....

Chrysanten voor geslaagde zussen

Een ‘geslaagde hattrick’ met nog één examenuitslag te gaan. Drie van de vier zussen Hol uit Valburg werden woensdag verrast met vrolijke chrysantenboeketten voor het behalen van hun diploma. Alle vier deden ze dit jaar examen voor HBO, MBO en VMBO. Danielle (21) en de tweeling Femke en Maaike (15) kregen.....

Drie bloemisten doen oproep: ‘Toon meer lef en trots’

Drie jonge creatieve ‘florale’ ondernemers Joyce Brueren, Resi van Gool en Ilona Bokma lieten in het laatste Bouquet Tales Lab hun eigen stijl spreken in diverse zomerse boeketten. Hoewel ze alle drie de zomerse vibes anders vertalen in bloemwerk, zijn ze het over een ding eens: bloemisten moeten echt meer.....

Tineke van Berkel:

"Mensen komen uit alle windstreken naar de Bollenstreek"

"Wat ik doe is het verzorgen van privé rondleidingen door de Bollenstreek. Mijn klanten krijg ik vaak vanuit bedrijven, zoals grote exporteurs in Aalsmeer of Rijnsburg. Ze willen hun klanten even een paar uurtjes ‘kwijt’ en vragen mij dan om ze op te pikken. Het is heel leuk want deze mensen komen uit alle.....

Derde stemronde Glazen Tulp open

De uitreiking van de Glazen Tulp awards is uitgegroeid tot een Oscar-achtige show binnen de groenbranche. Deze prestigieuze award voor de beste en meest veelbelovende marktintroductie van het jaar in de sierteeltsector reikt Royal Flora Holland jaarlijks uit aan kwekers en veredelaars. De award kent de.....

Piet Vijverberg introduceert Go&Show op OID 2017

De retail weet het al als geen ander: met een mooie etalage trekt men de winkel in. Om die reden heeft Piet Vijverberg ‘Go&Show’ ontwikkeld: vijf aantrekkelijke etalages, ingericht met verschillende rassen en merken van hun Phalaenopsis en Dracaena. Om deze inspirerende presentaties te bewonderen, hoeft.....

Anthura Relatiedag

‘Samen ondernemen in de nieuwe werkelijkheid’

Op donderdag 1 juni vond bij Anthura de jaarlijkse relatiedag plaats. Op deze dag zijn alle Nederlandse klanten en handel uitgenodigd, waarbij dit jaar een combinatie is gemaakt van phalaenopsis én anthurium relaties.Het thema was ‘Samen ondernemen in de nieuwe werkelijkheid.’ Twee inspirerende sprekers.....

De Woonplanten van 2018 zijn bekend

De PR-campagne ‘Woonplant van de Maand’ wordt ook in 2018 voortgezet. De lijst met planten is tot stand gekomen in samenwerking met de productspecialisten van Royal FloraHolland. Bij de selectie is rekening gehouden met een aantal criteria. Zo mag een product slechts een keer per drie jaar gepromoot worden.....