Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
editie 2018 breekt wederom records

FlowerTrials laat zich de kaas niet van het brood eten

Hoewel er steeds meer evenementen in week 24 plaatsvinden die de aandacht van het sierteeltpubliek trekken, behoudt de FlowerTrials haar ijzersterke positie. Het aantal bezoekers aan de FlowerTrials 2018 steeg met 2,3% ten opzichte van vorig jaar, en kwam uit op een totaal van 7.300. Net als in 2017 ging elke bezoeker gemiddeld langs vijf verschillende locaties.



Gill Corless, voorzitter van de Stichting FlowerTrials: “We zijn erg verheugd dat de FlowerTrials, de open dagen in week 24, nog steeds het belangrijkste evenement voor de perk- en potplantenindustrie zijn. De woensdag van de editie dit jaar kende zelfs het hoogste aantal bezoekers in één dag uit de hele vijftienjarige geschiedenis van de FlowerTrials! De voorinschrijvingen voor bezoeken aan de locaties in Aalsmeer en het Westland zijn ook gestegen, hoogstwaarschijnlijk dankzij onze goede informatievoorziening voorafgaand aan het evenement, waarbij we bezoekers inlichten over de belangrijkste noviteiten die elke exposant gaat presenteren. Door het groeiende aantal bedrijven dat tentoonstelt, wordt informatie vooraf over de nieuwe introducties essentieel voor het kiezen van de juiste locaties om te bezoeken. Dit jaar ging het om maar liefst 60 bedrijven."

Er kwamen bezoekers uit niet minder dan zeventig verschillende landen. De organisatie zag een sterke toename van het aantal bezoekers uit Zuid-Europa, waarbij vooral opviel dat er 34% meer bezoekers uit Italië waren, ongetwijfeld mede dankzij de nieuwe FlowerTrials-exposant Gruppo Padana. Ook het aantal geïnteresseerden uit Spanje en Frankrijk steeg, met respectievelijk 12% en 6%. Het aantal kwekers en handelaren uit Oost- en Centraal-Europa nam eveneens toe, met meer bezoekers uit Rusland, Oekraïne, Polen, Estland, Slowakije en Tsjechië. Er was aanmerkelijk minder aanloop uit Turkije en Iran, waarschijnlijk doordat de ramadan en het Suikerfeest dit jaar in week 24 vielen.

De bezoekersprofiel bleef vergelijkbaar met de vorige jaren: 37% is kweker, 21% importeur/exporteur, 12% veredelaar/jongeplantenkweker, 6% komt uit de retail en 1% van de veiling. De rest bestaat uit toeleveranciers, dienstverleners en dergelijke.

2019
Volgend jaar openen de FlowerTrials-exposanten hun deuren in week 24 van 11 t/m 14 juni 2019.

bron: FlowerTrials
Publicatiedatum: