Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Platform voor maatschappelijk verantwoord ondernemen in bloemen- en plantensector
Lancering website CSR Africa tijdens IFTEX
Hivos, True Price en Ufadhili Trust lanceren op 6 juni de nieuwe website CSR Africa (www.csrafrica.com). Telers en andere ondernemers uit de bloemen- en plantensector kunnen de website gebruiken om hun MVO-prestaties te meten, te vergelijken en te verbeteren. De website wordt gepresenteerd tijdens de IFTEX, de jaarlijks terugkerende bloemenbeurs in Nairobi, Kenia.
Voordelen “We willen telers voorzien van een platform van waaruit ze hun MVO-prestaties kunnen managen,” aldus Kristina Ullrich, die voor Hivos werkt als lobby-medewerker private sector. “Er is bij de consument een groeiende vraag naar producten die niet alleen rekening houden met milieueisen, maar ook zijn gemaakt onder goede arbeidsomstandigheden. Telers weten vaak niet precies hoe ze scoren op sociaal vlak, en hoe ze hun bedrijfsvoering kunnen verbeteren op dit gebied zonder te grote concessies te hoeven doen.” “Deze website geeft telers een handvat om hun sociale impact te kwantificeren en kan tegelijkertijd worden gebruikt om te zien hoe ze presteren ten opzichte van de markt.”
Workshops
Geïnteresseerde partijen kunnen een workshop door Ufadhili Trust aanvragen, om meer te leren over de website en de verschillende mogelijkheden ervan. Ufadhili Trust adviseert bedrijven op MVO-gebied in Oost-Afrika. Ze ondersteunen telers die hun MVO-prestaties willen verbeteren door middel van training, programma’s, advies en netwerken. De website is een initiatief van Hivos, Ufadhili Trust en True Price.