Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Floricultura breidt uit met anthuriums

Vanaf week 26 breidt Floricultura het assortiment uit met anthurium. In samenwerking met Van der Voort Young plants staat er een prachtig vernieuwend assortiment klaar om de markt op te gaan. In eerste instantie betreft het 30 à 40 grootbloemige en compacte rassen. In een volgende fase wordt dit uitgebreid. De rassen zijn geschikt voor verschillende potmaten en klimaat omstandigheden.


 
Directeur Ronald van Geest: "Vanuit de visie van Floricultura volgen we nauwlettend de ontwikkelingen in de markt. Wat is de marktbehoefte en hoe kunnen we daar goed op inspelen? Daarbij hebben we een bredere blik dan alleen de productgroep orchidee. Als gevestigde speler in de veredeling, selectie, vermeerdering en opkweek van orchideeën hebben we immers veel expertise hoe we een goede tropische plant moeten selecteren.
De anthurium wereld is toe aan een frisse wind. Nieuwe soorten en vooral ook een andere marktbenadering. Wij zijn ervan overtuigd hier toegevoegde waarde te bieden. Vanuit onze kernwaarden ambiëren we een eerlijke en transparante lange termijn relatie met onze afnemers."
 
Professionele marketing
Floricultura is al geruime tijd bezig met een professionaliseringsslag. Met de komst van Ronald van Geest een aantal jaren geleden en het vervolgens introduceren van het verkoopteam is de tijd nu rijp om de marketing goed neer te zetten. Op dit moment wordt er een klantenonderzoek uitgevoerd om de finesses boven tafel te halen wat er speelt in de markt en bij de klant.
 
Van Geest: "Uiteraard hebben we dagelijks contact met onze klanten. Maar met behulp van dit onderzoek kunnen we nog meer de diepte ingaan. Wat zijn de wensen en behoeftes in de markt? Hoe staat het met de identiteit en het imago? Hoe kunnen we onze klanten nog beter ondersteunen om het product zo goed mogelijk te vermarkten en het rendement van de klant omhoog te krijgen? De orchideeënmarkt maakt immers een stormachtige ontwikkeling door. En dat vraagt om een andere benadering. Onze ambitie is het verschil te maken voor onze klanten en hen te helpen om een zo goed mogelijk rendement te behalen".
 
Marc Eijsackers wordt marketing manager
Met die gedachte zet Floricultura naast een continu vernieuwend assortiment, nu ook flink in op marketing. Dat is immers waar de markt om vraagt: goed inspelen op de klantbehoefte en op een professionele manier communiceren met klanten. Daarom start deze zomer Marc Eijsackers als marketing manager. Marc heeft een passie voor de sector en ziet veel kansen en mogelijkheden om marketing in het DNA van de organisatie te krijgen en klanten van Floricultura zo optimaal mogelijk te bedienen.
 
 
Voor meer informatie:
Floricultura
Ronald van Geest
Cieweg 13
1969 MS Heemskerk
06 - 30 23 33 51
E: r.vangeest@floricultura.com
www.floricultura.com
Publicatiedatum: