Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Veilingen deden goede zaken met Moederdag

Veiling Rhein-Maas behaalde in 2018 de meest succesvolle Moederdagweek sinds de oprichting van het bedrijf in 2010. In totaal hebben de veiling, inclusief klokvoorverkoop en klokservice in de Moederdagweek een omzetrecord van 16,56 miljoen euro gerealiseerd. Bovendien waren de twee eerste weken van mei met een totaalomzet van 29,14 miljoen euro de succesvolste vergeleken met de kalenderweken in dezelfde periode eerdere jaren sinds de oprichting. Dit tweede record van de totaalomzet is een stijging van 17,02 % in vergelijking met 2017.

Royal FloraHolland deed ook goede zaken in de weken voorafgaand aan Moederdag. De omzet lag 2,5% hoger ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Vooral tuin- en kamerplanten deden het goed. "De omzet van kamerplanten in de twee weken voor Moederdag groeide ten opzichte van 2017 met 7%. De gemiddelde prijs bleef gelijk. Bij tuinplanten was de aanvoer ruim 33% meer dan vorig jaar. Vooral de kant-en-klaar producten deden het goed, zoals hangplanten, kuipplanten op een stam en arrangementen van perkplanten." Verder was de Hortensia erg in trek, meldt FloraHolland "In de twee weken voor Moederdag steeg de afzet van Hortensia's met 50% ten opzichte van dezelfde periode in 2017. Veel verschillende kleuren waren populair. De aanvoer van snijbloemen was dit jaar duidelijk minder bij een vrijwel gelijkblijvende gemiddelde prijs. Vooral de aanvoer van de Roos en Gerbera was minder. Troschrysant en Lisianthus waren juist wel in trek."



Volgens Veiling Rhein-Maas waren met name het aangeboden assortiment en de sterke navraag van de klanten de belangrijke factoren voor het succes. “De twee weken voor Moederdag hebben opnieuw bevestigd, dat deze periode zowel wat aanbod alsook wat navraag betreft belangrijk is voor Veiling Rhein-Maas. Wij zijn er trots op dat Veiling Rhein-Maas deze twee records heeft kunnen realiseren”, zo licht Uwe Bedenbecker, directeur van Veiling Rhein-Maas toe. “We bedanken van harte alle klanten en aanvoerders voor het in de veiling gestelde vertrouwen en met name alle medewerk(st)ers voor hun inzet, vooral op Hemelvaartsdag. Vanuit het perspectief van verkoop was het voor Veiling Rhein-Maas een goede beslissing op deze feestdag te veilen. Wij gaan ervan uit, dat de zaken voor onze klanten en aanvoerders in de komende weken succesvol blijven – de weersvoorspelling ziet er goed uit.”


Voor meer informatie:
Veiling Rhein-Maas
info@veilingrheinmaas.com
www.veilingrheinmaas.com
Publicatiedatum: