Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Geen rode rozen of supermarktboeketten voor Valentijnsdag

Wat is de invloed van bloemen tijdens Valentijnsdag? Florismart onderzocht het en publiceerde afgelopen week de onderzoeksresultaten. Het doel van het onderzoek was om het belang van de bloemist op deze belangrijke dag in kaart te brengen. De resultaten zijn verrassend.



Bloemen voor een zwoele Valentijnsdag
Florismart onderzocht, in samenwerking met het Engelse PR-Bureau “Stand Agency”, de invloed van bloemen tijdens Valentijnsdag. In totaal werden 2000 Britten ondervraagd. Het onderzoek onthulde dat één op de drie (36,8%) mannen meer kans heeft op een “zwoele avond” wanneer ze bloemen voor hun geliefde kopen op Valentijnsdag. Verder geeft 70,6% van de vrouwen aan niet van rode rozen te houden. Dit is schokkend nieuws voor de Britse mannen aangezien 55% van plan was dit jaar rode rozen te kopen. Niet alleen de kleur, maar óók de kwaliteit is een belangrijke factor voor de meeste vrouwen. Maar liefst 62,7% stelt een boeket van de lokale bloemist op prijs en 15,4% neemt genoegen met een supermarktboeket. Een boeket afkomstig van een online retailer wordt maar door 1% van de vrouwen gewaardeerd.

De bloemist als belangrijkste verkoopkanaal
De onderzoeksresultaten tonen aan dat de bloemist het belangrijkste verkoopkanaal is voor Valentijnsboeketten als het aan Britse vrouwen ligt. Florismart streeft naar een sterkere positie van de bloemist binnen de sector en is daarom erg blij met dit nieuws. CEO van Florismart, Steve France: “Het is geweldig om te zien dat zoveel mensen hopen dat hun boeket wordt gekocht bij een bloemist op Valentijnsdag. Tuurlijk zit er verschil in prijs tussen een boeket van de bloemist en de supermarkt, maar dit is niet zo significant als de meeste consumenten denken. Voor dit prijsverschil krijgen ze immers een stukje extra service, kwaliteit en expertise van de bloemist.”

Digitaal inkopen met Florismart
Florismart is een digitale marktplaats die professionele bloemisten toegang geeft tot producten van de beste kwekers en leveranciers. Dit platform stelt bloemisten in staat om verschillende producten bij verschillende leveranciers in te kopen. Kwekers kunnen zelf producten aanbieden, de prijs, het soort product en de hoeveelheid bepalen. Florismart zorgt ervoor dat alles samen wordt bezorgd in één bestelling. Deze manier van inkopen geeft een bloemist veel meer keus en zorgt voor een concurrerende positie. Zo kun je als bloemist zonder zorgen inkopen. Op dit moment is Florismart actief in Engeland en Duitsland. Binnenkort kunnen Nederlandse bloemisten ook inkopen via deze digitale marktplaat.

Voor meer informatie:
Florismart
0297 303 014
contact@florismart.com
www.florismart.com
Publicatiedatum: