Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
gezamenlijke deelname IPM

'Bouquet Tales' en de Duitse bloemistenvereniging FDF gaan 'bloemisten wakker schudden'

Het nieuwe jaar voor 'Bouquet Tales' start met een samenwerking op de bloemistenvakbeurs IPM in Essen. De bloemistenorganisatie FDF zet het Bouquet Tales Lab in om bloemisten te prikkelen hun boekettoepassingen te vernieuwen. De Britse bloemiste Hannah-Mae Lane gaat samen met verschillende jonge Duitse bloemisten tijdens de beurs collega-bloemisten uitdagen in het maken van nieuwe stijlen boeketten.

Elk seizoen organiseert Bouquet Tales een Lab waar buitenlandse bloemisten samen boeketten ontwikkelen, passend bij het betreffende seizoen. Dit keer dus op de IPM! “In elk Bouquet Tales Lab ervaren we van de bloemisten hoe lastig ze het vinden om hun gewoonten te veranderen én dat ze juist in het Lab leren om hun boeketstijl te verfijnen door gebruik te maken van een aantal prominente bloemen,” vertelt Brigitte Hagen mede-initiatiefnemer van Bouquet Tales. Brigitte: “Ze durven tijdens het Lab andere keuzes te maken en deze leerpunten nemen ze weer mee naar huis; hetgeen voor hen daadwerkelijk resulteert in aantrekken van nieuwe klanten en betere omzet uit boeketten!'.” FDF erkent die kracht van Bouquet Tales en zal ook na de IPM samen met Bouquet Tales optrekken om Duitse bloemisten wakker te schudden!

In hal 1a worden tijdens de IPM boeketten gemaakt passend bij de seizoenen voorjaar en winter. De bezoekende bloemist wordt uitgedaagd om met precies dezelfde ingrediënten een variaties te maken op voorbeeldboeketten, waarbij commerciële prijspunten leidend zijn. Alle boeketten worden gefotografeerd en tips worden verzameld en later via social media gedeeld met andere bloemisten, wereldwijd!

Bouquet Tales gefundeerd op unieke samenwerking
Bouquet Tales is een gezamenlijk initiatief van Concept Factory en Strøm Creative Marketing dat nu het 5e jaar ingaat. Uniek binnen dit project is de samenwerking tussen een aantal productspecifieke promotiegroepen: JustChrys, HydrangeaWorld, Simply Calla, Avalanche+ Rozen en seizoenspartners Anthurium (zomer), Alstroemeria (herfst) en Amaryllis (winter)


Publicatiedatum: