Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bart Duyvenvoorde

"Aanbiedingen moeten kunnen doorrollen naar je klant"

Tholen - Het is een beetje de tijd van het jaar, een soort laagconjunctuur in de rozen. Dat merkt iedereen en dus ook Van Duyvenvoorde Flower & Plants. Bart Duyvenvoorde, de 'rozenman' op het bedrijf, ziet dat de middenprijs de laatste dagen lager ligt dan gebruikelijk, zelf voor november. Hoe kun je je, zelfs op zo'n moment, positief onderscheiden en klanten te vriend houden?

Dynamiek
Als de handel tegenvalt, wil dat zeggen, dat er onder de streep minder overblijft. Maar bij wie precies? De kunst, weet Bart, is om goed contact te onderhouden, elkaar zoveel mogelijk tegemoet te komen, en, misschien het allerbelangrijkste, elkaar wat gunnen. “Ik probeer niet de laatste cent uit de zak van de teler te trekken en andersom probeert hij dat ook niet bij mij. Als een teler mij nodig heeft om wat spullen kwijt te kunnen, dan zal ik hem zo goed als ik kan helpen, want de volgende keer heb ik hem weer nodig als ik spullen tekort kom.”



Voordeeltjes gunnen
Je zit in hetzelfde wereld, je hebt elkaar nodig, en daarom zijn goede verhoudingen cruciaal. Maar concreet, hoe werkt dat ‘helpen’ over en weer? “Je kunt bijvoorbeeld denken aan het opzetten van een actie. We maken bijvoorbeeld wat extra herrie voor een klant of een product middels een mooie aanbieding. En dan werkt het net als de bonus bij de Albert Heijn: de consument pakt allerlei anderen producten mee en zowel jij als de kweker verdient meer. Maar het is dan natuurlijk wel heel belangrijk je klant het voordeeltje te gunnen. Een aanbieding moet ‘doorrollen’, zowel naar de kweker als naar de uiteindelijke winkel.”

Zodoende is de relatie koper-verkoper veel persoonlijker dan je allicht zou vermoeden en zijn Bart en collega's niet alleen inkopers, maar even zozeer 'accountmanagers’. Veel bellen en veel onderweg dus. "Zonder dat contact maak je geen vrienden en wordt het lastig zaken doen."

Met handel in bloemen en planten op praktisch alle landen is Van Duyvenvoorde een van de grote jongens in handelsland. De producten worden dan ook overal ingekocht en langs allerlei kanalen. Ook de klok neemt nog altijd een grote rol in, zo’n 40% van de stelen wordt erop ingekocht. Dagelijks worden er zo'n 200.000 à 250.000 stelen ingekocht.

Voor meer informatie:
Van Duyvenvoorde Flower & Plants
Bart Duyvenvoorde
Bloemenveiling Flora Holland
Venus 181
2675 LN Honselersdijk
T: +31 (0)88-018 34 00
E: contact@duyvenvoorde.nl
www.duyvenvoorde.nl
Publicatiedatum: