Flower Trials by Sion richt zich op specialiserende kwekers
Met drie segmenten creëerde Sion Young Plants in 2015 meer overzicht in het snel uitdijende assortiment. Met inmiddels wereldwijd duizenden rassen werd de selectie van rassen voor telers steeds moeilijker. Onder de lijnen Luxury, Specially en Fancy vallen rassen die passen bij respectievelijk de bloemist, het tuincentrum en bouwmarkt of supermarkt. ‘De keuze voor één segment geeft richting aan je bedrijf. Niet alleen voor de keus van een ras, maar ook op het gebied van teelt, verpakking of presentatie van je bedrijf. We willen kwekers en afnemers inspireren met winkelconcepten: kijk, zo kun je het doen als bloemist of als tuincentrum’, zegt Eric Moor van Sion. Moor: ‘Om onze kwekers te ondersteunen in hun marketing hebben we voor een aantal Top Models mooie beelden en een merkverhaal ontwikkeld. Dit verhaal laten we zien op de Flower Trials en kunnen onze klanten inzetten voor hun eigen promotie of die van hun klanten.’
Beautysalon op het bedrijf
‘Embrace the beauty of orchids’ is dit jaar het thema van de Flower Trials, een thema dat Sion letterlijk neemt. Bezoekers worden op het bedrijf verwelkomd in een beautysalon (Luxury segment), een beauty resort (Specially) en een fitnesscentrum (Fancy). Traditioneel tellen de Flower Trials weer een veelheid aan nieuwe rassen.
Flower Dinner: succesformule
Onderdeel van de open dagen is sinds een paar jaar het Exclusive Flower Dinner op het bedrijf. Hiervoor worden vertegenwoordigers van de gehele keten uitgenodigd. Een succesformule, constateert Eric Moor. ‘Er worden daadwerkelijk contacten gelegd met kwekers om zaken te doen. Sowieso is het voor bloemist, tuincentrum, supermarkt en bouwmarkt vaak een openbaring om te zien wat er allemaal gebeurt op het gebied van phalaenopsis.’
Voor meer informatie:
Sion
Maarten Huisman
E: maartenhuisman@sion.eu
www.sion.eu