Bloemenhal op Grüne Woche Berlijn populairste publiekstrekker
Bloemendecoratie
Eind vorig jaar heeft de Messe Berlin de bovengenoemde partijen aangesteld voor het managen van de gehele inrichting van de welbekende hal, waaronder ook de bloemendecoratie viel. BureauSierteelt.nl heeft The Wunderkammer benaderd om gezamenlijk dit project vorm te geven, vanwege de stijl die de eigenaren Florian Seyd en Ueli Signer typeert. De respectievelijk Duitse en Zwitserse floral designers zijn bekend en geliefd in Europa. Zij hebben op hun eigen wijze een vertaling gemaakt van het hoofdthema ‘Das Paradies ist Uberall’ naar zeven subthema’s. Te weten: Tulip Valley, Living Desert, Tasmanian Forest, Mediterranean Garden, African Treasures, Hanging Gardens en Botanical Circles.
Impact in Berlijn maar ook daarbuiten
De subpresentaties werden continu gefotografeerd, een plaatje van vriend of vriendin maar ook veel selfies werden gemaakt. Opvallend is dat er veel beeld gedeeld is op Instagram, een online platform waar vooral jongeren zich bevinden. Naast vier items op de Duitse televisie is er regelmatig aandacht geweest op radio; dit ging erg gemakkelijk aangezien Radio Brandenburg Berlin (RBB) een eigen podium had in de hal. Daarnaast zijn er 4.820 journalisten/redacteurs geteld onder de bezoekers, afkomstig uit 65 landen
Aandacht Nederlandse overheid
Omdat de Grüne Woche de eerste dagen tevens een platform is voor internationale politiek, waren er vele vertegenwoordigers van de Nederlandse politiek aanwezig. Een delegatie van Eerste en Twee Kamerleden en Gedeputeerden van Provinciale Staten én de Ambassadeur van Nederland in Berlijn, mevrouw van Daalen, brachten een bezoek aan de Blumenhalle met persoonlijke uitleg van Nico de Jager, BureauSierteelt.nl en Florian Seyd.
Ondersteuning kwekers
De bloemendecoratie werd mede mogelijk gemaakt door: Vannova, Van Helvoort Chrysanten, Dekker Chrysanten, Tulpen Promotie Nederland (TPN), Always Kalanchoë. Corn. Bak, Bromelia Specialist.
bron: BureauSierteelt