Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloemenhal op Grüne Woche Berlijn populairste publiekstrekker

Uit het eindrapport dat is opgesteld door de Messe Berlin blijkt dat de ‘Blumenhalle’, een van de themahallen van de beurs de Grüne Woche, de meest gewaardeerde hal is tijdens deze editie. BureauSierteelt.nl en The Wunderkammer zijn verantwoordelijk geweest voor respectievelijk het projectmanagement en de creatieve realisatie van de bloemendecoratie op de grootste consumentenbeurs in Europa. Dit jaar werden bijna 400.000 bezoekers geregistreerd waaronder ongeveer 80.000 professionals. Het gehele rapport is hier te lezen.

Bloemendecoratie
Eind vorig jaar heeft de Messe Berlin de bovengenoemde partijen aangesteld voor het managen van de gehele inrichting van de welbekende hal, waaronder ook de bloemendecoratie viel. BureauSierteelt.nl heeft The Wunderkammer benaderd om gezamenlijk dit project vorm te geven, vanwege de stijl die de eigenaren Florian Seyd en Ueli Signer typeert. De respectievelijk Duitse en Zwitserse floral designers zijn bekend en geliefd in Europa. Zij hebben op hun eigen wijze een vertaling gemaakt van het hoofdthema ‘Das Paradies ist Uberall’ naar zeven subthema’s. Te weten: Tulip Valley, Living Desert, Tasmanian Forest, Mediterranean Garden, African Treasures, Hanging Gardens en Botanical Circles.

Impact in Berlijn maar ook daarbuiten
De subpresentaties werden continu gefotografeerd, een plaatje van vriend of vriendin maar ook veel selfies werden gemaakt. Opvallend is dat er veel beeld gedeeld is op Instagram, een online platform waar vooral jongeren zich bevinden. Naast vier items op de Duitse televisie is er regelmatig aandacht geweest op radio; dit ging erg gemakkelijk aangezien Radio Brandenburg Berlin (RBB) een eigen podium had in de hal. Daarnaast zijn er 4.820 journalisten/redacteurs geteld onder de bezoekers, afkomstig uit 65 landen

Aandacht Nederlandse overheid
Omdat de Grüne Woche de eerste dagen tevens een platform is voor internationale politiek, waren er vele vertegenwoordigers van de Nederlandse politiek aanwezig. Een delegatie van Eerste en Twee Kamerleden en Gedeputeerden van Provinciale Staten én de Ambassadeur van Nederland in Berlijn, mevrouw van Daalen, brachten een bezoek aan de Blumenhalle met persoonlijke uitleg van Nico de Jager, BureauSierteelt.nl en Florian Seyd.

Ondersteuning kwekers

De bloemendecoratie werd mede mogelijk gemaakt door: Vannova, Van Helvoort Chrysanten, Dekker Chrysanten, Tulpen Promotie Nederland (TPN), Always Kalanchoë. Corn. Bak, Bromelia Specialist.

bron: BureauSierteelt
Publicatiedatum: