Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Studenten helpen Royal Van Zanten aan nieuwe inzichten door Hackathon

Op 24 en 25 oktober jl. heeft Royal Van Zanten deelgenomen aan de 2-daagse Hackathon in het World Horti Center te Naaldwijk. 40 -deels internationale- bedrijfskunde studenten aan de Erasmus School of Management, hebben 24 uur lang aan verschillende opdrachten gewerkt. Het evenement werd samen georganiseerd met de Leiden-Delft-Erasmus CfS Greenport Hub.

Inspelen op nieuwe ontwikkelingen
Robotica, big data, e-commerce, sensoriek, virtual reality en artificial intelligence. Een opsomming van ontwikkelingen die de komende jaren hun invloed uitoefenen op de internationale glastuinbouw. De studenten werkten tijdens de Hackathon aan verschillende bedrijfsopdrachten. In deze opdrachten konden ze volledig hun eigen creativiteit kwijt. 

Innovatief in marktintroducties
De studenten zijn voor marktintroducties van nieuwe snijbloemrassen op zoek gegaan naar een nieuwe impuls. Na Chic en Charmelia vinden er in de komende periode meerdere introducties plaats vanuit Royal Van Zanten. De kernvraagstelling was dan ook ‘Hoe kunnen nieuwe technologieën ons helpen waarde toevoegen bij de introductie van nieuwe rassen?’.

De aankomende introducties spelen in op de groeiende vraag vanuit de markt naar: 100% biologisch telen, energie zuinige productie (C02 neutraal) en lange houdbaarheid. Waarbij de sierwaarde van de bloem niet vergeten wordt. De studenten kregen een ‘sneak preview’ te zien van een toekomstige introductie. Als oplossing werd een Supply Chain/Datasysteem gepresenteerd dat ondersteund werd door Marketing acties.

Toepassen in de praktijk
“De creativiteit van deze groep studenten heeft ons nieuwe inzichten gegeven voor het verder vormen van onze visie” vertelt Rob van der Helm, Manager Marketing & Communicatie bij Royal Van Zanten. “We zijn op deze manier nauw betrokken bij nieuwe technologische ontwikkelingen en gaan deze ook toepassen in de praktijk. Daarom hebben we de studenten ook uitgenodigd voor een traineeship bij Royal Van Zanten om de opdracht verder uit te werken”. 


Voor meer informatie:
Royal van Zanten
Lavendelweg 15
1435 EW Rijsenhout
T : +31 (0)297 387000
M: +31 (0)6 835 26 251
www.royalvanzanten.com

Publicatiedatum: