Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Divine Flowers over GreenMaster

Vertrouwen op de software(leverancier)

Tholen - De sierteelt moet gaan digitaliseren en dat klinkt makkelijker dan het lijkt. De keuze voor een digitale oplossing is vaak niet eenvoudig. Welk programma past bij mij, wat kan ik er in de toekomst mee, hoe snel kan ik er mee werken en hoeveel gaat dat mij kosten? Allemaal vragen waar veel ondernemers in de sierteelt graag een antwoord op willen hebben.

Zo ook Divine Flowers. De kwekerij is ontstaan na het samenvoegen van de bedrijven Zwinkels en Nieuwland. Een van de redenen voor de samenvoeging was het verkrijgen van een sterkere positie in de markt. Het realiseren van 1 systeem met verkoop vanuit 2 kwekerijen was een van de uitdagingen waar het nieuwe bedrijf voor stond.

Complex
Een complexe opdracht dat in eerste instantie op een teleurstelling is uitgelopen. De software van een eerste leverancier bleek niet te voldoen, wat Divine Flowers er, ondanks de nodige investeringsgelden, toe bracht de samenwerking stop te zetten. Dan maar zonder digitale ondersteuning, was de gedachte.

"Maar daar kwamen we snel op terug", vertelt Arnoud Vooijs, verkoopverantwoordelijke bij Divine Flowers. "Zonder digitale ondersteuning waren we dagelijks ruim 3 uur extra tijd kwijt aan het handmatig verzorgen van de verkoop en het orderpikken, en bovendien verloren we het zicht op de voorraad."

Waardoor men terug bij af was: de noodzaak van slimme software was duidelijk, anderzijds was het vertrouwen in de aanbieders beschadigd.

Vertrouwen
De draad werd weer opgepakt, nadat een collega uit de sierteeltwereld Divine Flowers introduceerde met GreenMaster, een softwarepakket van 9 Knots Solutions B.V. Dit pakket stond op dat moment nog in de kinderschoenen - het was toen nog niet compleet genoeg om het verkoopproces en het orderpikken volledig te ondersteunen - maar kon rekenen op het vertrouwen van Divine Flowers. "Wat voor ons het verschil maakte, is dat zij de flexibiliteit hadden zich aan onze bedrijfsprocessen aan te passen", aldus Arnoud.

Op rolletjes
Divine Flowers werkt nu ruim anderhalf jaar met GreenMaster. "Het is een uitstekend en stabiel systeem", vervolgt Arnoud. "De verkoop- en voorraadbeheer werkt snel en goed. Wij weten exact wat onze voorraad is en verkopen nooit meer dan wij beschikbaar hebben. Er wordt veel tijd bespaard door 1 keer per dag het aanbod in te voeren en alle afzetkanalen zijn aan deze voorraad gekoppeld zijn. Verder is ook de mogelijkheid een directe koppeling aan je vaste klanten aan te kunnen bieden erg prettig werken, omdat je hen hiermee meer exclusiviteit kunt bieden."

Uitdagingen toekomst
GreenMaster is uitgegroeid tot een volwaardig programma om de sierteelt te ondersteunen in het dagelijkse proces van vraag en aanbod. Naast het op 1 centrale plaats beheren van de gehele voorraad op meerdere verkoopplatformen is het ook mogelijk om EKT en EAB berichten via het systeem te versturen.


Voor meer informatie:
GreenMaster
Oude Nieuwveenseweg 11-113
2441 CT Nieuwveen
T: 085-2100195
E: info@greenmaster.nl
www.greenmaster.nl

Divine Flowers
Nieuwlandsepolderweg 16
3451 XX Hoek Van Holland
M: 06-42537460
E: info@divineflowers.nl
www.divineflowers.nl