Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Najaarseditie van Bouquet Tales verschenen

Deze maand is de nieuwste editie van de Bouquet Tales krant verschenen. In een oplage 26.000 van exemplaren zorgen meer dan 20 groothandelaren voor de verspreiding van de krant aan hun klanten (bloemisten) in Europa. In de nieuwste uitgave is de bloemenbranche-trend “Romance 3.0’ als kapstok gebruikt en vertaald naar concrete boeket voorbeelden, waarmee de bloemist direct aan de slag kan en geld kan verdienen.

Elk seizoen werkt een internationaal team van bloemisten samen en ontwikkeld commerciële boeketten. In dit Lab werkten Nederlandse Geert Maas en  Helene Verhoeff samen met de Belgische bloemiste Jolien Vanderstappen en de Duitse Tobias Niefnecker. Binnen het boekettenconcept ‘Bouquet tales’ wordt continu gezocht naar gezamenlijke belangen en nieuwe vormen van samenwerking, vooral vanuit commercieel oogpunt voor bloemisten. Naast het trendthema Romance 3.0 zijn hun boeketten geïnspireerd door het nieuwe Bloemenbureau Holland-promotieprogramma ‘ApéroFleurs’. Kleine boeketten zijn een verkoopkans voor de bloemist.

Samenwerking tussen vijftal productpromotiegroepen  
Het project Bouquet Tales is vanuit een promotionele samenwerking tussen een vijftal productpromotiegroepen gestart met als doel: samen bloemisten ideeën aanreiken voor meer creativiteit en eigenheid in boeketten. “Te vaak zijn op shows en evenementen ‘boeketten’ ondergeschikt aan al het kunst en vliegwerk. Vreemd, want onze hele branche is voor misschien wel 70% afhankelijk van het consumentenproduct ‘boeketten’,” vertelt mede-initiatiefnemer Marcel Jansen van Strom Marketing. Naast steun van een groep vaste exporteurs is inmiddels ook de Duitse bloemistenorganisatie FDF een partner. Per seizoen haken Amaryllis, Alstroemeria en ook Chrysal aan en wordt de campagne jaarrond gesteund door Alflora.

bron: Concept Factory

Publicatiedatum: