Flowers of Colombia heeft als missie ons eraan te herinneren dat bloemen een plaats hebben in ons dagelijks leven als middel tot zelfexpressie. n.
De #FlowerTributeTour is een campagne van Asocolflores die zich vooral richt op twee van van de belangrijkste markten van Colombiaanse telers, Japan en het Verenigd Koninkrijk. Flowers of Colombia is vorig jaar gelanceerd tijdens de Proflora-show in Bogota en het voornaamste doel is om Colombia te promoten als een van de belangrijkste bloemenproducenten ter wereld - net achter Nederland.
Verenigd Koninkrijk
Bloemen en muziek hebben veel meer gemeen dan mensen denken: zowel prachtige Colombiaanse bloemen als Britse cultklassiekers hebben tot doel om diversiteit te promoten en te inspireren. Om hulde te brengen aan Britse cultklassiekers toerde een groep van Colombiaanse bloementelers, waaronder Pablo Bazzani, door Londen om Flowers of Colombia te promoten onder het motto 'diversiteit die inspireert'.
Eerste stop was Abbey Road, alwaar bloemen in hippiestijl ter ere van de band die een van de soundtracks heeft geleverd voor de swingende jaren zestig: The Beatles. Halte 2: The Apollo Theatre, waar boeketten werden gepresenteerd aan Queen-fans, in het theater waar de band voor het eerst naam maakte. Eindbestemming: het West-Londense café waar The Rolling Stones werden ontdekt, dat was versierd in de kleuren van Colombia.
Japan
Na Londen bracht de #FlowerTributeTour de Colombiaanse bloemen helemaal naar Tokio. Daar heeft een groep Colombiaanse telers de Japanse cultuur en tradities in de bloemetjes gezet. Colombia is de belangrijkste bron voor snijbloemen in Japan, waardoor de Japanse markt een essentieel onderdeel is van deze internationale campagne.
Ricardo Samper, een Colombiaanse teler die Flowers of Colombia vertegenwoordigt, reisde naar Tokio om een cultuur te ervaren waarin het traditionele en het moderne worden samengebracht in verschillende aspecten van het dagelijks leven.
Voor meer informatie:
Asocolflores
www.asocolflores.org