Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kijkje in de keuken bij Marjoland

White Naomi, Red Naomi, Sweet Dolomiti en de Lovely Dolomiti, allemaal worden ze gekweekt bij Marjoland in Waddinxveen. Met 20 hectare glas en zo’n 60 miljoen stelen per jaar een groot familiebedrijf, waar vader, moeder, twee zoons, dochter en schoondochter nauw samenwerken aan het succes.

Zoon en commercieel directeur Daniel van den Nouweland liep toen hij een jaar of zes was al rond in de kwekerij. "Spelenderwijs groei je eigenlijk een beetje het vak in. Het begint met af een toe een roosje knippen en meehelpen op de zaterdagochtend en uiteindelijk ontdek je de passie. Eigenlijk is mijn werk de afgelopen jaren alleen maar mooier geworden. Tijdens de crisistijd kun je je als ondernemer onderscheiden. We voetballen altijd al liever met 3-2 dan met 6-0 en precies hetzelfde geldt voor ondernemerschap. Het is topsport! Elke dag is anders, je weet nooit vooraf hoe het loopt, je probeert iedere dag iets te verbeteren, iemand iets te leren, zelf iets te leren en ga zo maar door! Iedere dag opnieuw gaan we met zijn allen voor innovatie!"
 


En ook wat arbeid betreft is Marjoland innovatief. Waar de meeste kwekerijen mensen inhuren tijdens de piekperiodes, is Marjoland zijn eigen uitzendbureau gestart, Marjo Job. "Om ook onze resources altijd in huis te hebben, zijn we naast de kwekerij ook een eigen uitzendbureau gestart met uitzendkrachten voor tuinbouw- en installatiebedrijven. Via dit bureau organiseren we ook onze eigen extra krachten in piektijden. Dit werkt erg prettig omdat de uitzendkrachten zich onderdeel van het bedrijf voelen."



De medewerkers binnen Marjoland, werken met liefde met het product en delen een enorme passie voor de rozen en dit zie je er ook vanaf. "Rozen hebben zeven dagen per week liefde nodig. Het is een levend product dat dag en nacht zorg nodig heeft. Wij streven er gezamenlijk naar, iedere dag het beste uit het product te halen. Met een klimaat beheersing in de kas, zijn we veel minder afhankelijk van het weer. Ook dit zorgt voor een nog beter product."

Voor meer informatie:
Marjoland
Bredeweg 1a
2742KS Waddinxveen
T: 079-5936475
E: info@marjoland.com
www.marjoland.com

Bron:
FleuraMetz
info@fleurametz.com
www.fleurametz.com
Publicatiedatum: