Bloemisten demo’s in paviljoen
In nauwe samenwerking met Nicolette Hooyman van FlowerSense worden unieke en bijzondere producten toegankelijk gemaakt voor de bloemist. In het FlowerSensation paviljoen begeeft de demonstrerende arrangeur zich te midden van een heuse bloemenpracht en kiest ter plekke de bloemen die hij op dat moment wil gebruiken en vertelt erbij waarom hij kiest voor een bepaald product. De bloemen staan opgesteld in een presentatie zoals je die ook in een bloemistenwinkel zou aantreffen. Hierdoor wordt het voor de bezoeker heel toegankelijk om de bloemen van dichtbij te bekijken en te bewonderen. Naast de presentatie van bloemen zijn er ook deelnemende partijen die design potten en vazen produceren.
Practische workshops
Tijdens de beurs worden er workshops georganiseerd door het team van Per Benjamin, Sara-Lisa Ludvigsson, Tina Kjaer uit Denemarken en Regine Motmans van FleurCréatif – Fleuramour. Op 21 maart worden twee workshops georganiseerd door Benjamins Botaniska Floristik Coaching. De workshops zijn van praktische aard en tijdens het maken van de arrangementen wordt aandacht besteed aan theoretische onderwerpen met als doel meer verkoop te realiseren.
Kennisdelen met mensen uit het vak
Om niet alleen bloemisten maar ook andere spelers in de keten te inspireren, is er een uitgebreid seminar programma met toonaangevende sprekers zoals Håkan Wallin van Solgården over het onderwerp ‘Inspire next generation(s)’, Hanna Wihlborg Orevads van Handelsträdgård over het onderwerp ‘In the head of an entrepreneur’, Marc Eijsackers van Bloemenbureau Holland over de Consumentensegmentatie, toegespitst op de Zweedse Markt plus het gebruik van Social Media binnen de sector en Patrik Vilsmyr van Mäster Grön over ‘How to increase sales with awards’. Daarnaast passeren Robert Roodenburg van VGB met project IntoGreen en Eva Dahlqvist over duurzaamheid de revue. Het volledige programma is online te bekijken.
Waarom ook alweer een beurs in Noord Europa?
- Verschillende deelnemers van de editie 2015 hebben aangegeven kwalitatief goede contacten te hebben gesproken en potentie te zien in een regionaal platform.
- De regio (Scandinavië & Baltische Staten) telt >32 miljoen inwoners; Zweden stevent op de 10 miljoen af.
- Scandinavische landen hebben het hoogste BBP binnen Europa.
- Een sterke groei van de Zweedse economie: 4,1% in 2015 en een verwachte groei van 2,9% in 2016 (bron: Financieel Dagblad).
- Stabiele groei in andere Scandinavische landen en goede perspectieven voor de economische groei in de Baltische Staten.
- Groeiende vraag naar bloemen in Zweden: 9,8% in 2015 en 6,0% van januari - juli 2016 (bron: VGB).
- Hoge consumptie van bloemen en planten.
- In de laatste 5 jaar is de export van bloemen & planten vanuit NL naar de Nordics toegenomen met > 40%.
Inschrijven kan hier. De sierteeltbeurs wordt ondersteund door de volgende ambassadeurs en supporting partners: de Nederlandse Ambassade in Zweden, E.V.A. Consultancy, Hortipoint, Smithers Oasis, FlowerSense, Zweedse agentschap 5AVE, de VGB, BureauSierteelt.nl en Kuehne + Nagel.
Voor meer informatie:
Nordic Flower Expo
Kanaalpark 140
2321 JV Leiden
+31 (0)71 870 10 68
E: info@nordicflowerexpo.com
www.nordicflowerexpo.com