Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
promotiecampagne Alstroemeria

September bol van de Alstroemeria-promotieactiviteiten

Deze maand wordt de bloemist opnieuw geprikkeld door Alstroemeria en wordt de campagneboodschap ‘Echte schoonheid zit van binnen’ in Nederland en Duitsland uitgedragen in drie verschillende activiteiten. Met de introductie van een gelegenheidsboeket voor Burendag door Fleurop Nederland, het inspiratiemagazine Bouquet Tales en demonstraties bij veiling Rhein-Maas laat de promotiecampagne de bloemist de verkooppotentie van Alstroemeria ervaren.

Burendag
Fleurop Interflora Nederland heeft samen met kwekerscoöperaties van seizoensbloemen en Alstroemeria een unieke samenwerking opgezet in het kader van Burendag op zaterdag 22 september 2018. Het resultaat is de introductie van het Nationale Burenboeket.



“We zijn blij dat Fleurop Nederland speciaal voor Burendag een boeket met onder meer Dahlia en Violier heeft ontwikkeld. In het seizoensboeket zijn Alstroemeria’s toegevoegd omdat de zes bloemblaadjes verwijzen naar waardevolle buureigenschappen als begrip, humor, geduld, medeleven, daadkracht en respect,” vertelt Inge Vervoort van Concept Factory. Om het Nationale Burenboeket van Fleurop nadere bekendheid te geven is een consumentgerichte pr-campagne gestart. Na afloop van Burendag wordt er geëvalueerd en gekeken naar eventuele vervolgen.
 
Bouquet Tales
In de derde week van september verschijnt de najaarseditie van de Bouquet Tales krant met de titel ‘Let love rule’. De krant wordt verspreid onder 26.000 bloemisten, via exporteurs en bloemistenverkooppunten in acht Europese landen. Maar de bloemist wordt ook aangesproken via digitale nieuwsbrieven en via de 12.000 internationale 'vakvolgers' tellende Facebookpagina.

Roadshow
Op donderdag 27 september staat er een Alstroemeria roadshow gepland bij Veiling Rhein Maas in Herongen. “We willen onze klanten zoveel mogelijk inspireren, prikkelen en laten zien wat je met Alstroemeria kunt doen. Want zien doet kopen!", motiveert Anita Peters namens Veiling Rhein-Maas. Tijdens de roadshow maakt arrangeur Joyce Brueren inspirerende boeketten om de bloemist op nieuwe ideeën te brengen en deelt Joyce kennis over de toevoegde waarde van Alstroemeria in commercieel bloemwerk.

bron: Concept Factory
Publicatiedatum: