Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
beurs verwelkomt handvol nieuwkomers

GROEN-direct realiseert hogere verkoop

Voor het eerst vonden de GROEN-Direkt Najaarsbeurs en Plantarium onder één dak plaats, slechts gescheiden door een gezamenlijke entree. De nieuwe opzet, die de noemer ‘Ticket2Boskoop’ kreeg, zorgde voor een interessante kruisbestuiving. “We zijn erin geslaagd de bezoeker optimaal te bedienen. Met een uitgebreid en uniek aanbod, maar óók met de nieuwste trends en innovaties. En dat alles in een geweldig inspirerende omgeving”, aldus een tevreden Gert Koert van GROEN-Direkt.



Duurzaamheid als norm
Al bij de entree van Ticket2Boskoop, die voor de gelegenheid was omgetoverd tot ‘groene oase’, werd een prominent beursthema onder de aandacht gebracht: de duurzame tuin. Sjaak Willemstein zorgde samen met Leuverink Tuinen voor een inspirerende presentatie van de nieuwste trends en producten op dit gebied; van duurzame bewatering tot bij-vriendelijke bouwmaterialen. “Duurzaam begint nu echt gemeengoed te worden”, vertelt Taaf Rosbergen (GROEN-Direkt). “De consument vraagt steeds vaker naar herkomst en productiewijze. Ook is de wet- en regelgeving op het gebied van importeren aangescherpt.” Begin dit jaar introduceerde GROEN-Direkt in dit kader al de ‘groene’ certificeringsstempels. Alle artikelen kunnen nu ook gekozen worden op basis van certificering.

Kooplustig publiek
De verkopen op de Najaarsbeurs lagen dit jaar wederom boven die van vorig jaar. De omzetstijging was voornamelijk het resultaat van nieuwe klanten die de beurs bezochten. De ordergrootte per klant lag praktisch gelijk aan vorig jaar.

Nieuwe leveranciers
De constante inzet voor het verder verhogen van de diversiteit van het GROEN-Direkt assortiment, resulteert regelmatig in nieuwe leveranciers. Op de lagenbeurs waren weer verschillende nieuwe aanvoerders te zien. En ook het drukbezochte Product Promotie Plein verwelkomde deze editie een aantal nieuwkomers.

Nieuwkomer Dik Sonneveld van Kwekerij Robeek is geen onbekende op de beurs maar neemt dit jaar voor het eerst zelf deel. Sonneveld is meer dan tevreden. “Je hebt dit soort beurzen gewoon nodig. Het directe, ‘echte’ contact is juist in dit digitale tijdperk heel belangrijk. Daarom wordt het ook elk jaar drukker hier.”



En ook in de stand van Kwekerij Hoekert was een constante toeloop van tuincentra, terwijl hun lagen op de monsterbeurs goed werden verkocht: "Volgende keer zeker weer".

Een vreemde eend in de bijt was ‘Tijssen goed voor dieren’. De groothandel had met dierenvoeding en – accessoires een primeur op de beurs. “Voor de beursbezoeker is onze deelname een extra service, voor ons is het een uitgelezen kans om óók internationaal voet aan de grond te krijgen”, vertelt eigenaar Mathijs Tijssen, die al op de eerste beursdag spreekt over ‘een 100% score’. GROEN-Direkt evalueert in het najaar of de aanwezigheid van een diervoederleverancier als een welkome service wordt ervaren door de klanten.

Start voorverkoop kerstbomen
Traditiegetrouw startte op de Najaarsbeurs ook de exclusieve voorverkoop van kerstbomen, met ruim 1.000m² aan diverse soorten en kwaliteiten. De beursbezoeker profiteerde van de beursaanbieding en ‘Best Deal’. Er was volop aandacht voor XL-kerstbomen, bedoeld voor partijen als winkelverenigingen, gemeenten en hoveniers. De vers gemaakte erwtensoep vond, ondanks de zomerse temperaturen, zoals elk jaar weer gretig aftrek.

Over de Najaarsbeurs
De Najaarsbeurs van GROEN-Direkt is dé handelsbeurs in boomkwekerij artikelen, met ruim 15.000 vierkante meter aan levende catalogus. Bezoekers kunnen rekenen op een voor Europa uniek herfst- en nazomerassortiment tuinplanten. De sfeervolle presentatie van de kerstbomen is uniek: 1.000m² met diverse soorten en kwaliteiten. Er is eveneens ruimte voor een presentatie van ruim 25 concepten, die op maat in te kopen zijn, met de mogelijkheid tot kleinere besteleenheden. Op de beurs is bovendien ruime aandacht voor de nieuwste tuintrends en noviteiten van het seizoen. De ‘place to be’ dus, voor iedereen die vakmatig bezig is met een groene leefomgeving.

Voor meer informatie, zie www.groen-direkt.nl
Publicatiedatum: