Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Rabobank boekt 1,7 miljard winst over eerste helft 2018

Rabobank heeft in het eerste halfjaar van 2018 een nettowinst geboekt van 1.698 miljoen euro, 12% meer dan in het eerste halfjaar van 2017. Dit resultaat is voor een deel te danken aan de aanhoudend gunstige economische ontwikkeling, waardoor de kredietverliezen laag waren. De inkomsten bleven op peil en de kosten daalden, waardoor de efficiencyratio verbeterde. De kredietverlening en de toevertrouwde middelen namen toe. Gecorrigeerd voor de impact van reorganisatiekosten en fair value items, liet het onderliggende bedrijfsresultaat vóór belastingen een stijging zien van 2%. De kapitaalpositie van Rabobank is sterk: de fully loaded common equity tier 1 ratio liep verder op, tot 15,8%. Het rendement op geïnvesteerd vermogen kwam uit op 8,8%, boven de doelstelling van 8,0% (eerste helft 2017: 7,8%).



Voorzitter van de Groepsdirectie Wiebe Draijer: “We zijn goed onderweg met het uitvoeren van ons Strategisch Kader 2016-2020. Op veel terreinen hebben we onze doelstellingen gehaald. In lijn met onze ambities hebben we de klantbediening en de financiële prestaties verbeterd. We zijn voortvarend op weg om invulling te geven aan onze missie ‘Growing a better world together’. Dit willen we de komende jaren verder uitbreiden in een snel veranderende omgeving. Onze medewerkers maken hierin het verschil. Zij zorgen voor de transitie van de bank en verdienen grote waardering voor hun inzet, vooral gezien de grote veranderingen, die zij ook dit jaar weer meemaken in de organisatie van Rabobank.”

“Ook in het afgelopen halfjaar hebben we vol ingezet op het verbeteren van de dienstverlening aan onze klanten en de versterking van onze coöperatieve bank. Innovatie en duurzaamheid krijgen daarbij prioriteit. We hebben in Nederland en internationaal via campagnes aandacht gevraagd voor maatschappelijke thema’s als financieel gezond leven, gezonde groei van ondernemers en het tegengaan van voedselverspilling. Daarnaast hebben wij ons ingezet voor het verduurzamen van de voedselketen. Onze klanten belonen ons met een stijgende waardering en dat is een mooi compliment voor onze medewerkers.”
Infographic

De Rabobank heeft enkele belangrijke cijfers in een infographic gezet. Deze geeft een korte samenvatting van de resultaten over het eerste halfjaar van 2018.

bron: Rabobank
Publicatiedatum: