Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
campagne KAVB en stichting Boer Bewust

Bloembollenbedrijven informeren hun omgeving met borden

Bedrijven in de bloembollensector gaan bewust om met hun teelt en hun omgeving. Bedrijven kunnen dat nu ook laten zien met de slogan ‘Bewuste boeren kleuren de wereld’. Er zijn borden ontwikkeld die bedrijven kunnen plaatsen in hun bollenveld of bij de oprit. Er is een ontwerp met tulpen en een ontwerp met lelies. Deze campagne is opgezet door de KAVB en stichting Boer Bewust. De borden kunnen worden besteld op de website van de KAVB (www.kavb.nl).



Het doel van de campagne ‘Bewuste boeren kleuren de wereld’ is om te laten zien dat bedrijven op een bewuste manier omgaan met het gebruik van water, energie, meststoffen en gewasbeschermingsmiddelen. Bloembollenbedrijven hebben in de afgelopen decennia enorm geïnvesteerd in het terugdringen van de milieubelasting van de sector. Elk bedrijf in de sector is bezig met het verder verduurzamen van de teelt van bollen en bloemen. Ondernemers kunnen de borden gebruiken om deze boodschap ook meer uit te dragen.



Burgers en consumenten lijken steeds verder af te staan van de agrarische sector. Onbekend maakt onbemind. Ondernemers in de bloembollensector willen daar graag iets aan doen. Zo zijn er regelmatig open dagen op bedrijven en vinden er evenementen plaats waarbij bedrijven zich laten zien aan de omgeving. Enkele voorbeelden van aansprekende evenementen zijn ‘Bloeiende Zijpe’ (Noord-Holland), ‘Tulpenpracht bij Nacht’ (Drenthe), ‘Bollenstreek in Bedrijf’ (Zuid-Holland) en het ‘Tulpenfestival’ (Flevoland). De nieuwe borden zijn een aanvulling om jaarrond de sector te kunnen laten zien aan de omgeving.

bron: KAVB

Publicatiedatum: