Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De zoektocht naar een betere meeneemverpakking

Piet van Willegen van bloembinderij Flowers4Shops wil graag een betere en flexibele meeneemverpakking ontwikkelen waar zowel distribiteurs als de klanten in de winkel blij van worden. Via het Glastuinbouwpact Bommelerwaard & Neerijnen volgt hij een coachingstraject om te komen tot een nieuw merk voor zijn innovatieve verpakking.

Piet en zijn gezin zijn echte ondernemers en runnen de bloembinderij Flowers4Shops in het tuinbouwgebied achter Zaltbommel. Hier worden bij de buren snijbloemen gekweekt en geoogst. Piet maakt er fraaie boeketten van en verkoopt deze verpakt in Nederland en enkele Europese landen.

Klantgerichte meeneemverpakking
Als ondernemer is Piet een creatieve vernieuwer en constant op zoek naar manieren om slimmer en efficiënter te werken. Hij experimenteert dan ook het hele jaar door met allerlei soorten bloemen, materialen en verpakkingen. Zijn wens is om een nieuwe meeneemverpakking te ontwikkelen, die niet alleen door de transport- en distributiesector wordt gewaardeerd, maar ook door de klanten in de winkel. Omdat de sector veel kopieergedrag van goede ideeën kent, is het daarnaast de uitdaging om iets te creëren dat ook lastig door concurrenten te kopiëren valt.

Coachingstraject
Met deze uitdaging op zak komt Piet via het Glastuinbouwpact Bommelerwaard & Neerijnen in contact via de Concept Factory met Robert van Laren van het adviesbureau OranjeMund. Het coachingstraject dat hij kan volgen wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van LTO Noord Fondsen en de provincie Gelderland. Samen stippelen Piet, zijn dochter en Robert een route uit die leidt naar antwoorden op de vragen rond een goede meeneemverpakking en de bijbehorende merkontwikkeling.

Bij de start van het coachingstraject vulde Piet een MBA (Master BusinessScore Assessment) in. De uitslag hiervan heeft hem nieuwe inzichten gegeven over waar hij in zijn bedrijf tijd aan moet besteden en focus op moet leggen. Een pilot bij Versmarkt van Heinde in Den Bosch en een aantal gesprekken met niet-traditionele verpakkingsspecialisten leveren Piet waardevolle nieuwe ideeën om tot de gewenste innovatie te komen.

Co-creatie
Inmiddels zijn er prototypen ontwikkeld en daarmee bezoekt Van Willegen op dit moment klanten en importeurs. Nieuw succes is immers ook in hun belang. Met hun feedback en gezamenlijke co-creatie rond de ontwikkelde ideeën en merkontwikkeling gaat Piet verder aan de slag.

Bron: Glastuinbouwpact Bommelerwaard & Neerijnen
Publicatiedatum: