Duitse flower-influencer Marion Schouten promoot Imara en Calliope

Syngenta Flowers heeft 21 juni hun Imara en Calliope assortiment aan de Duitse kwekers en retailers laten zien tijdens de eerste PopUp Show, een event voor Syngenta’s Duitse klanten.

Beide producten vormen een aanvulling op het brede assortiment van Syngenta, voor kweker, retailer én de consument. Om dit te communiceren in de gehele keten heeft het bedrijf de Duitse flower-influencer Marion Schouten ingezet om de producten te promoten. Marion heeft een Youtube kanaal met meer dan 5,8 miljoen views van bloemisten en sierteelt-liefhebbers.


 
Met Imara heeft Syngenta een doorbraak voor Impatiens in handen. Deze noviteit is namelijk sterker als bestaande Impatiens-rassen en beter bestand tegen valse meeldauw. Met een uitstekende prestatie in de tuin, zorgt Imara tot de eerste vorst voor kleur. Imara is daarmee een betrouwbare keuze voor product, retailer en eindgebruiker.

Ook in de geraniummarkt introduceerde Syngenta met Calliope dit jaar een nieuw assortiment. Calliope van Syngenta Flowers bloeit veel langer door dan andere rassen uit de controlegroep. Hiermee kan de consument kleurrijke tuinen en bloembedden creëren. Voor retailers is er bij Syngenta Flowers aantrekkelijk Calliope POS-materiaal verkrijgbaar in meerdere talen.

In de eerste video in deze serie wordt Calliope onder de aandacht gebracht. De reacties van consument en bloemist zijn erg positief: “Eigenlijk ben ik niet echt fan van Garaniums, maar deze soorten bevallen me toch heel erg goed” en “Waar zijn deze planten verkrijgbaar?”.



De video is tot stand gekomen door een samenwerking van Pull Position en Germedia. Beide partijen zien dat influencers ook in de sierteeltmarkt steeds belangrijker worden en een effectief middel zijn om producten onder de aandacht te brengen van de doelgroep. Om het assortiment van Syngenta Flowers te promoten onder kweker, retailer en consument hebben zij samengewerkt aan de totstandkoming van de video en de verspreiding hiervan via het kanaal Flower by Schouten.

bron: Pull position

Publicatiedatum: 10-7-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

13-7-2018 Gelukschrysanten voor pechvogels langs de weg
9-7-2018 Woonplanten van 2019 zijn bekend
5-7-2018 Decorum snijbloemenassortiment in Flowerbook app
5-7-2018 Klanten enthousiasmeren voor de geurende roos
28-6-2018 Zweden vieren Midsummer met bloemen
25-6-2018 Videoclip inpakken David Austin rozen in Kenia bereikt 2 miljoen mensen
22-6-2018 Duitse bloemistenvereniging FDF nieuwe partner 'Bouquet Tales'
18-6-2018 Bloemen en zon voor een zomers gevoel
13-6-2018 Belgen trakteren poetspersoneel op bloemetje
13-6-2018 telersvereniging Touch Me+ presenteert nieuw concept Sweet Kisses
8-6-2018 SunPatiens schittert in Artis
6-6-2018 Charmante hortensia als totaalconcept
4-6-2018 Flower fashionable bloemen voor Kylie Minogue’s 50e verjaardag
31-5-2018 Selecta One presenteert Spring Annuals catalogus 2018/19
31-5-2018 Bloementransporteur sponsort Hillegoms muziekfeest
31-5-2018 De trends in groen onder de loep in 'Green Trend Journal 2019'
29-5-2018 10.000 rozen in twintigste editie 'Shop for a week' van the Wunderkammer
28-5-2018 Derde editie internationale hortensiaweek van start
25-5-2018 Vijf Big 5’s tijdens IFTEX Nairobi
24-5-2018 Platycodon Astra in de spotlights gezet door Rob Verlinden in het Green Trade Center

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code