Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitse flower-influencer Marion Schouten promoot Imara en Calliope

Syngenta Flowers heeft 21 juni hun Imara en Calliope assortiment aan de Duitse kwekers en retailers laten zien tijdens de eerste PopUp Show, een event voor Syngenta’s Duitse klanten.

Beide producten vormen een aanvulling op het brede assortiment van Syngenta, voor kweker, retailer én de consument. Om dit te communiceren in de gehele keten heeft het bedrijf de Duitse flower-influencer Marion Schouten ingezet om de producten te promoten. Marion heeft een Youtube kanaal met meer dan 5,8 miljoen views van bloemisten en sierteelt-liefhebbers.


 
Met Imara heeft Syngenta een doorbraak voor Impatiens in handen. Deze noviteit is namelijk sterker als bestaande Impatiens-rassen en beter bestand tegen valse meeldauw. Met een uitstekende prestatie in de tuin, zorgt Imara tot de eerste vorst voor kleur. Imara is daarmee een betrouwbare keuze voor product, retailer en eindgebruiker.

Ook in de geraniummarkt introduceerde Syngenta met Calliope dit jaar een nieuw assortiment. Calliope van Syngenta Flowers bloeit veel langer door dan andere rassen uit de controlegroep. Hiermee kan de consument kleurrijke tuinen en bloembedden creëren. Voor retailers is er bij Syngenta Flowers aantrekkelijk Calliope POS-materiaal verkrijgbaar in meerdere talen.

In de eerste video in deze serie wordt Calliope onder de aandacht gebracht. De reacties van consument en bloemist zijn erg positief: “Eigenlijk ben ik niet echt fan van Garaniums, maar deze soorten bevallen me toch heel erg goed” en “Waar zijn deze planten verkrijgbaar?”.



De video is tot stand gekomen door een samenwerking van Pull Position en Germedia. Beide partijen zien dat influencers ook in de sierteeltmarkt steeds belangrijker worden en een effectief middel zijn om producten onder de aandacht te brengen van de doelgroep. Om het assortiment van Syngenta Flowers te promoten onder kweker, retailer en consument hebben zij samengewerkt aan de totstandkoming van de video en de verspreiding hiervan via het kanaal Flower by Schouten.

bron: Pull position
Publicatiedatum: