Duurzaamheid en digitalisering centraal op Relatie Event DFG

Woensdag 27 juni vond het jaarlijkse Relatie Event namens de Dutch Flower Group (DFG) bedrijven plaats in het World Horti Center te Honselersdijk. Dit was de eerste keer dat DFG al haar Leveranciersdagen had samengevoegd tot een event. Ruim 300 genodigden werden in het Rabotorium van het WHC meegenomen door de vier sprekers. Centraal in de presentaties stonden duurzaamheid en digitalisering, twee speerpunten in de strategie van Dutch Flower Group.
 

Van linksboven mee met de klok: Marco van Zijverden, Boudewijn Mos, Marcel Zandvliet en Michel van Hout

Marco van Zijverden, CEO van Dutch Flower Group, gaf bij de opening aan dat voor verdere groei van de marktpositie van DFG en de positie van de Nederlandse sierteelt, alleen door samenwerking op de genoemde thema’s, wij een toekomst hebben. Marco: “Onze ambitie is om mondiaal onze positie verder te versterken en daarbij spelen duurzaamheid en digitalisering een enorm belangrijke rol”. Op gebied van duurzaamheid staat de realisatie van 90% sustainable sourcing voor DFG centraal. Marco maakte de koppeling naar het CSR beleid van DFG met de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties.



Ruud van der Vliet, directeur Bedrijven bij Rabobank, presenteerde de visie van de bank op de sierteelt en het bijzonder de rol die duurzaamheidseisen gaan spelen binnen de financiering binnen de sector. “Duurzaamheid is een vereiste, geen vraag”, aldus Ruud. Daarbij werd nader ingegaan op de wens om als collectief, als sector, een actievere houding in te nemen ten aanzien van verdere verduurzaming. Minimale certificeringseisen, zoals vanuit de basket of standards van FSI, zijn hierbij voor Rabobank een basis.



Boudewijn Mos, founder van Ecochain, presenteerde een geïntegreerde wijze van het meten van duurzaamheid. Uitgangspunt is daarbij het milieu. Een bedrijfsmatige benadering van duurzaamheid, gebruikmakende van de huidige technologie, waarbij verwaarding van duurzame productie centraal komt te staan. “Duurzaamheid is een business case, waarbij samenwerking binnen de gehele keten helpt om gericht te verduurzamen”, gaf Boudewijn aan. “Deze golf dient iedereen op tijd te pakken, voordat het te laat is”.

bron: DFG

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2018