Derde editie internationale hortensiaweek van start

Bloeiend de zomer in! Daar leent geen plant zich beter voor dan de hortensia. Om de consument deze boodschap mee te geven zal van 28 mei t/m 3 juni 2018 voor de derde keer de Internationale Hortensiaweek georganiseerd worden. Doel van de Hortensiaweek is om de veelzijdigheid van met name de tuinhortensia onder de aandacht te brengen en het publiek zin te laten krijgen om hortensia's te gaan kopen. De kamerhortensia en snijhortensia zullen secundair ook meelopen tijdens deze week.



De hortensiaweek, met als thema ‘Bloeiend de zomer in’, richt zich met name op de Nederlandse en Duitse consument en zal geheel in het teken staan van de kleurrijke eyecatchers voor in de tuin en in huis. Voorafgaand aan deze week werd ondersteunend promotiemateriaal voor de winkelvloer aangeboden aan tuincentra.

Inhakers
Veel tuincentra hebben leuke en ludieke acties in deze hortensiaweek georganiseerd en mooie presentaties gemaakt.  Zo laat Groenrijk tijdens deze week hun groenspecialist de hortensia extra aanprijzen in Rob’s Grote Tuinverbouwing. Alle klanten die deze week een hortensia uit de Groenrijkfolder kopen, ontvangen een e-mail met verzorgingstips en aanverwante artikelen.



Media-aandacht
Gedurende de hortensiaweek worden de diverse soorten hortensia’s in de Nederlandse en Duitse consumentenmedia uitgelicht. Via bloggers, social media en instore communicatie komt de boodschap ‘Bloeiend de zomer in met hortensia’ op zoveel mogelijk plekken terug. Onder andere het tv programma Eigen Huis & Tuin en Koffietijd zetten de hortensia’s  extra in het zonnetje. En ook op de Libelle Zomerweek zijn deze vrolijke zomerse tuinbloeiers te bewonderen.

De Internationale Hortensiaweek is een initiatief van Forever&Ever, Magical Four Seasons en wordt georganiseerd in samenwerking met Hydrangeaworld.com.


Publicatiedatum: 28-5-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

15-8-2018 Piet Vijverberg brengt kleur met Colorchid
15-8-2018 Het verhaal van de Organza
13-8-2018 Vlinderorchidee: Woonplant van de maand september
13-8-2018 Van Egmond Lisianthus wint publieksprijs Flower Parade Rijnsburg
13-8-2018 Oranje gerbera’s decor voor Italiaans event
10-8-2018 Vernieuwde Waterdrinker blog ‘Green Hunters’ live
9-8-2018 Florensis komt met re-branding Toscana
9-8-2018 Eetbare rozen op het Rozenfestival in Lottum “Rozen smaken naar meer”
8-8-2018 Kwekers Fair Flora sponsoren rozenfestival Lottum met planten
7-8-2018 Reclamespot FloraLife 'It doesn't matter how you do it' gelanceerd
16-7-2018 Dit zijn de Tuinplanten van de maand in 2019
13-7-2018 Gelukschrysanten voor pechvogels langs de weg
10-7-2018 Duitse flower-influencer Marion Schouten promoot Imara en Calliope
9-7-2018 Woonplanten van 2019 zijn bekend
5-7-2018 Klanten enthousiasmeren voor de geurende roos
5-7-2018 Decorum snijbloemenassortiment in Flowerbook app
28-6-2018 Zweden vieren Midsummer met bloemen
25-6-2018 Videoclip inpakken David Austin rozen in Kenia bereikt 2 miljoen mensen
22-6-2018 Duitse bloemistenvereniging FDF nieuwe partner 'Bouquet Tales'
18-6-2018 Bloemen en zon voor een zomers gevoel

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code