Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marcel de Nooijer, Air France-KLM

"Fresh produce en e-commerce bieden sleutel tot verandering"

Sinds Marcel de Nooijer eind 2016 is aangesteld als vicedirecteur van Air France-KLM Cargo heeft hij zijn aandacht gericht op het vrachtvervoer. Deze kan, en moet immers beter. Tegen het eind van 2017 begon de maatschappij de resultaten van zijn inzet te zien met een 3,3% RTK (revenue tonne kilometers) groei in het vierde kwartaal en een groei van 1,8% over het gehele jaar. Sindsdien probeert de Nooijer deze groei door te zetten door middel van nieuwe initiatieven. Bij het World Cargo Symposium (WCS) in maart heeft Air France-KLM bijvoorbeeld aangekondigd dat ze een cloud-based data-sharing platform gaan lanceren. Dit platform biedt realtime informatie over de tuinbouwproducten die verzonden worden via de Holland Flower Alliance. De vrachtvervoerder heeft dit verbond vorig jaar opgezet, samen met Royal FloraHolland en Amsterdam Schiphol Airport.

Air Cargo World heeft na de WCS met de Nooijer gezeten om te praten over de dramatische ommekeer voor Air France-KLM in de laatste maanden, de lancering van het nieuwe IT-systeem, de groei van de Flower Alliance en de veranderingen in de manier waarop de vrachtvervoerder met expediteuren werkt. 

Klik hier om het interview met de Nooijer op www.aircargoworld.com te lezen
Publicatiedatum: