Flink hogere bloemenverkoop met Moederdag bij Jumbo

Het aantal consumenten dat voor een vers Moederdagboeket naar Jumbo gaat, is de afgelopen twee jaar sterk gestegen. De supermarktketen verwacht dit jaar ruim twee keer zoveel bloemen te verkopen dan in een reguliere week met een piek op Moederdag zelf. Bij 110 Jumbo supermarkten kunnen de boeketten zelfs op maat worden samengesteld door de Weekendbloemist, een service die het hele jaar door wordt aangeboden op vrijdagen en zaterdagen en naar eigen zeggen uniek is in de Nederlandse supermarkten. Speciaal voor Moederdag staat de Weekendbloemist ook op zondag 13 mei op de winkelvloer.



Steeds meer moeders in Nederland worden tijdens Moederdag in het zonnetje gezet met een bloemetje van Jumbo. De afgelopen twee jaar zag Jumbo al een stijging van bijna anderhalf keer zoveel klanten rondom het Moederdagweekend. Dit jaar verwacht Jumbo zelfs meer dan twee keer zoveel mensen die de winkels bezoeken voor een mooi Moederdagboeket. De piek zal in het weekend van Moederdag zijn, met wel 5 tot 6 keer zoveel klanten op zondag 13 mei. Veel Nederlanders beslissen namelijk op het laatste moment nog een bloemetje of plant voor hun moeder te kopen.

Rozen het meest gekocht voor moeders
Opvallend is dat Nederlandse consumenten met Moederdag bereid zijn meer geld uit te geven aan bloemen en planten. Het assortiment van Jumbo is breed: er is keuze uit wel 100 artikelen die variëren van 5 tot 25 euro. Nederlandse moeders krijgen vooral rozen op deze speciale dag. Op nummer één staat de Bella roos: een roos met witte en roze kleuren. Ook de pioenroos (nummer 2) is onverminderd populair. Deze bloemen worden qua populariteit gevolgd door de Moederdagboeketten uit de ‘Veel Liefs’- lijn, bestaande uit 9 verschillende boeketten.

Weekendbloemist
Op vrijdag en zaterdag kunnen klanten van Jumbo in inmiddels 110 supermarkten terecht bij de Weekendbloemist, een speciaal opgeleide medewerker die boeketten op maat samenstelt en persoonlijk advies geeft over de verzorging en presentatie van de bloemen. Deze service is uniek in Nederlandse supermarkten. Speciaal voor Moederdag is de Weekendbloemist ook op zondag 13 mei op de winkelvoer om de mooiste boeketten voor moeders te maken.

bron: Jumbo

Publicatiedatum: 9-5-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

17-5-2018 VBW: btw-verhoging leidt apocalyps in voor kleine bloemist
8-5-2018 Nieuwe CAO gespecialiseerde detailhandel in bloemen en planten in de maak
7-5-2018 Amerikanen geven ongeveer €2,17 miljard uit aan bloemen voor Moederdag
4-5-2018 Aldi verkoopt voortaan enkel nog "eerlijke" rozen
25-4-2018 Koud voorjaar speelt Scandinavische telers parten
19-4-2018 Nelson Garden presenteert nieuw zaaigoed voor het hele jaar
16-4-2018 Britse bloemist op bloemenscouting in Holland
5-4-2018 Flower Constellations: wilde boeketten met minder bloemen
4-4-2018 Grootste Intratuin van Nederland in Duiven geopend
30-3-2018 Naar de lokale bloemist voor kwaliteit en service
28-3-2018 Sandra Attema Welte wint online Vakbloemist wedstrijd “Ruik de lente”
26-3-2018 ‘Geurboeketten belangrijk in onderwijsprogramma bloemist’
26-3-2018 Vijftienjarig bestaand 't Bloemenschuurtje verder onder naam Bloemendag bij Evelien
21-3-2018 Bloemenzaak Zinnia eerste duurzame bloemist in Spijkenisse
16-3-2018 Woningmarkt duwt omzetcijfers tuinbranche fors omhoog
12-3-2018 Intratuin breidt uit in Duitsland
12-3-2018 Duitsland: Dwingt Amazon plant retailers tot een prijzenoorlog?
26-2-2018 VBW: "Gevolgen BTW-verhoging desastreus voor de bloemisten branche"
21-2-2018 Bloem&zo eerste gecertificeerd duurzame bloemist in Drenthe
12-2-2018 Curator hoopt volgend weekend deal te sluiten over Bakker.com

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code