Flink hogere bloemenverkoop met Moederdag bij Jumbo
Steeds meer moeders in Nederland worden tijdens Moederdag in het zonnetje gezet met een bloemetje van Jumbo. De afgelopen twee jaar zag Jumbo al een stijging van bijna anderhalf keer zoveel klanten rondom het Moederdagweekend. Dit jaar verwacht Jumbo zelfs meer dan twee keer zoveel mensen die de winkels bezoeken voor een mooi Moederdagboeket. De piek zal in het weekend van Moederdag zijn, met wel 5 tot 6 keer zoveel klanten op zondag 13 mei. Veel Nederlanders beslissen namelijk op het laatste moment nog een bloemetje of plant voor hun moeder te kopen.
Rozen het meest gekocht voor moeders
Opvallend is dat Nederlandse consumenten met Moederdag bereid zijn meer geld uit te geven aan bloemen en planten. Het assortiment van Jumbo is breed: er is keuze uit wel 100 artikelen die variëren van 5 tot 25 euro. Nederlandse moeders krijgen vooral rozen op deze speciale dag. Op nummer één staat de Bella roos: een roos met witte en roze kleuren. Ook de pioenroos (nummer 2) is onverminderd populair. Deze bloemen worden qua populariteit gevolgd door de Moederdagboeketten uit de ‘Veel Liefs’- lijn, bestaande uit 9 verschillende boeketten.
Weekendbloemist
Op vrijdag en zaterdag kunnen klanten van Jumbo in inmiddels 110 supermarkten terecht bij de Weekendbloemist, een speciaal opgeleide medewerker die boeketten op maat samenstelt en persoonlijk advies geeft over de verzorging en presentatie van de bloemen. Deze service is uniek in Nederlandse supermarkten. Speciaal voor Moederdag is de Weekendbloemist ook op zondag 13 mei op de winkelvoer om de mooiste boeketten voor moeders te maken.
bron: Jumbo