Stop de BTW-verhoging met een 'Pluk-me-niet-boeket'

Met de voorgenomen BTW-verhoging van 6 naar 9% worden bloemen straks een stuk duurder. Met als gevolg veel minder omzet, vooral bij consumenten met een beperkte portemonnee. Hierdoor daling van marge en naar verwachting 15% bedrijfsbeëindigingen. VBW wil hier aandacht vragen voor de voorgenomen BTW-verhoging en lanceert een 'Pluk-me-niet-boeket' campagne.



'Pluk-me-niet-boeket'
Op 25 april is er een Pluktuin op Het Binnenhof te vinden. Voorbijgangers kunnen hier uit diverse bloemen hun eigen 'Pluk-me-niet-boeket' samenstellen. Aan ieder boeket hangen de medewerkers van de VBW een boeketkaartje met een uitleg over de campagne. Zo hopen ze dat veel mensen de petitie tegen BTW-verhoging willen ondertekenen.

"Om ook bij de regering op te vallen, zullen we op deze dag het grootste 'Pluk-me-niet-boeket' maken en aanbieden aan bewindspersonen. Hiermee hopen we attentie te creëren voor onze petitie en willen we de waarde van ons beroep laten zien."

Gratis POS-pakket
De komende weken wordt er volop aandacht gevraagd voor de voorgenomen BTW-verhoging. Bloemisten kunnen hier ook in de winkel op inhaken door zelf een 'Pluk-me-niet-boeket' aan te bieden.

Ter ondersteuning stelt de VBW een gratis promotiepakket beschikbaar, bestaande uit twee posters met uitleg over de actie (A4), 50 boeketkaartjes met uitleg over de actie en een social media-support. Er zijn 500 pakketten beschikbaar. Aanvragen kan tot 22 april. Op 24 april wordt het per post bezorgd.

Bron: VBW

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2018