Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloomon bezorgt nu ook in Frankrijk

Online bloemenservice bloomon breidt verder uit in Europa. Nadat klanten in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken en België al konden genieten van de stijlvolle bloemen, biedt bloomon haar service nu ook aan in Frankrijk. De expansie is een logische stap voor bloomon, die ernaar streeft om verse kwaliteitsbloemen rechtstreeks bij consumenten in heel Europa te bezorgen.



Na een succesvolle pilotfase in een aantal Franse steden is bloomon nu ook officieel toegetreden tot de Franse markt. De Franse consument is al gewend aan Nederlandse bloemen; meer dan 50% van de bloemen die in Frankrijk worden verkocht (totale omvang Franse bloemenmarkt: 2,8 miljard), komt uit Nederland. Nieuw voor de Fransen is het online bestellen van bloemen; op dit moment gaat maar 2% van de aankoop via deze weg. Met het oog op kwaliteit en stijl worden bloemen in Frankrijk voornamelijk bij de traditionele bloemist gekocht, die nog altijd 92% van zijn aanbod via de groothandel of andere intermediairs inkoopt. bloomon heeft al deze schakels uit de keten gehaald en levert bloemen direct via de kweker. Hierdoor staan de bloemen 5 tot 8 dagen langer in de vaas.

“Dankzij onze korte productieketen kunnen wij het verschil maken met bloemen die dagen verser zijn dan de Franse consument gewend is. Daarnaast staan de Fransen bekend om hun oog voor kwaliteit en stijl. Onze moderne en stijlvolle boeketten met bijzondere seizoensbloemen zijn geïnspireerd door de laatste lifestyletrends en matchen dan ook perfect met de Franse voorliefde voor mode en design”, aldus Patrick Hurenkamp, CEO van bloomon.

Exponentiële groei zet door
bloomon haalde eind 2016 een recordbedrag van ruim 21 miljoen euro op in haar series B ronde. Mede dankzij het Franse Partech, een van de Venture Capital fondsen die in bloomon investeert, is bloomon met de huidige lancering in Frankrijk nu actief op 6 Europese markten. De doelstelling van een verdubbeling van het aantal klanten per jaar wordt nog altijd ruimschoots behaald. (Meer cijfers vindt u hier).

bron: Bloomon

Publicatiedatum: