Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VS: Deskundigen brainstormen tijdens Danziger innovatiesessie

Toonaangevende groothandelaren van snijbloemen, retailers en bloemisten kwamen onlangs bijeen in Miami, Florida, om de toekomst van de snijbloemensector te bespreken. Het exclusieve evenement van 6 dagen, georganiseerd door Danziger, was gericht op innovatie en de eindconsument. CEO Gaby Danziger: "De ontwikkeling van de snijbloemenconsumptie zal worden aangedreven door wereldwijde veranderingen in vraag en aanbod. Bedrijven in de waardeketen, van telers tot groothandelaren en retailers, moeten open staan voor de wereldwijde mega-trends. De bedrijven, die alert en moedig genoeg zijn om nieuwe gewassen en nieuwe variëteiten uit te proberen, zullen de komende tien jaar de grote winnaars van onze sector worden."



De ‘Innovation Session’ werd geleid door Danziger sales- en marketingdeskundigen uit Israël, Colombia en Ecuador. Ze bespraken de internationale vooruitzichten, inzichten, huidige beste praktijken op de markt en toekomstige veranderingen.

Volgens Gaby Danziger zien ze hoe de globalisering van de sector haar ontwikkeling stimuleert: “De traditionele link tussen de kweek- en consumptiemarkten is aan het verdwijnen en er is een nieuwe, complexe structuur aan het verschijnen. We begrijpen dat als wereldwijde veredelaars het onze taak is om onze klanten en partners niet alleen de beste genetica en uitgangsmaterialen aan te bieden, maar ook inspiratie en hulpmiddelen die de kwaliteit en waarde in de hele keten zullen verbeteren."

Er werd een presentatie gegeven van mega-trends, in combinatie met beste praktijken van ontwikkelde markten zoals Nederland en het Verenigd Koninkrijk, en een introductie van nieuwe hulpmiddelen en inspiraties. Danziger lanceerde ook een nieuwe, unieke Gypsophilacatalogus gericht op smaken en normen, seizoensgebonden behoeften en prijsniveaus ten behoeve van de Amerikaanse markt.

Liat Kaplan, Global Marketing Manager van Danziger: "We besteden veel tijd en moeite aan directe communicatie met de ‘consumptiemarkten’, om de marktbehoeften zo goed mogelijk te begrijpen en toekomstige trends te kunnen voorspellen - vooral die waarin we met onze producten moeten meegaan.” Volgens Kaplan doet Danziger dit met ‘winkelsafari's’, interviews en bespreeksessies zoals deze recente Innovation Session in Miami, om zo “informatie te delen, mensen te inspireren en actief deel te nemen aan de internationale ontwikkeling van onze sector."

De innovatiesessie was gericht op de consumentenervaring. Dit is een uniek perspectief voor veredelaars die de eerste schakel vormen in de waardeketen, ver weg van de eindconsument. Kaplan: "Ook al verkopen we niet aan de eindconsument, alles wat we wel of niet doen komt daar terecht. Dus moeten we, bij het bedenken welke initiatieven moeten worden nagestreefd en welke niet, rekening houden met de consument."

Danziger zal meerdere innovatiesessies houden gericht op de verschillende markten die het bedrijf bedient.

Voor meer informatie:
Danziger - "Dan" Flower Farm
T: +972-3-9602525
www.danzigeronline.com
Publicatiedatum: