The USA Bouquet Company bundelt krachten met Dutch Flower Group’s Retaildivisie
USA Bouquet zal, met de ondersteuning van de Retaildivisie van Dutch Flower Group, haar marktpositie verder kunnen verstevigen, gebruik makende van de gezamenlijke know-how en kennis. Met de gezamenlijke strategie, waarbij voor de samenwerking met retailers consumentenbeleving rondom bloemen en planten centraal staat en category management als uitgangspunt wordt gehanteerd, verwachten beide partijen positieve resultaten van de samenwerking.
The USA Bouquet Company is een toonaangevende leverancier van supermarktketens in Amerika en organiseert ook de e-fulfilment activiteiten van bloemen en planten voor e-commerce retailers.
Consolidated Fresh Solutions (CFS), de logistieke dienstverlener voor USA Bouquet, is ook onderdeel van deze samenwerking. Dit geeft Dutch Flower Group voor haar Retaildivisie de mogelijkheid om de logistieke services voor haar klanten verder te optimaliseren.
Boudewijn Rip, Director Retail van Dutch Flower Group, zal verantwoordelijk worden voor de integratie en het optimaliseren van de samenwerking tussen de bedrijven. Rip zal gestationeerd worden in Miami bij het hoofdkantoor van The USA Bouquet Company tijdens deze integratie.
Het management team van The USA Bouquet Company zal ongewijzigd blijven en bestaan uit Edgar Lozano (President), George Barquin (Vice President) en Scott Hill (VP of Sales and Marketing). The USA Bouquet Company verwelkomt Rip in zijn nieuwe rol binnen haar team.
“Met de sterke marktpositie van The USA Bouquet Company en de ervaring van een internationale marktleider als Dutch Flower Group met haar Retaildivisie zal onze organisatie verstevigd worden met een internationaal netwerk van kwekers en haar toegevoegde waarde naar haar klanten binnen de grootschalige retail verder kunnen uitbouwen”, aldus Lozano. Rip: “Wij zien grote kansen in het bundelen van onze krachten om toegevoegde waarde in de hele keten te kunnen toevoegen van onze kwekers tot aan onze retailklanten.”
bron: DFG