Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Naar de lokale bloemist voor kwaliteit en service

Onderzoek door Chrysal bij bloemisten laat zien dat kwaliteit en service twee belangrijke redenen zijn om naar de lokale bloemist te gaan. Interessant is, dat bloemisten die hoog scoren op kwaliteit en service, ook bij ieder verkocht boeket snijbloemenvoeding en verzorgingstips mee geven. Met snijbloemenvoeding en de juiste verzorging blijven bloemen nog langer mooi. Bloemisten die geen antwoorden konden geven op de vraag ‘wat hun klanten belangrijk vinden’ gaven aan dat ze geen snijbloemenvoeding en verzorgingstips mee geven met ieder boeket bloemen. Hieruit concludeert Chrysal dat dat het bijvoegen van een snijbloemenvoedingssachet en het geven van verzorgingstips ook een moment is om kort met de klant te praten over zijn wensen en verwachtingen en dat het een manier is om kwaliteit en service aan ieder boeket dat je verkoopt toe te voegen.
 
Chrysal Nordics onderzocht 2.200 bloemisten uit Zweden, Noorwegen en Denemarken naar hun gebruik van conditioneringsproducten, snijbloemenvoeding en verzorgingstips. Het onderzoek toonde aan dat kwaliteit en service belangrijke redenen zijn om naar de lokale bloemist te gaan. Interessant is, dat de bloemist die weet wat haar klanten belangrijk vinden, ook snijbloemenvoeding en verzorgingstips mee geeft met ieder boeket bloemen. Snijbloemenvoeding en de juiste verzorging zorgen ervoor dat bloemen nog langer mooi blijven. Het is een mogelijkheid om jezelf van andere bloemisten te onderscheiden door extra service te verlenen. En, misschien nog wel het belangrijkste, het geven van een snijbloemenvoedingssachet en verzorgingstips is het moment om je klanten te leren kennen en te vragen naar hun verwachtingen.
 
Het onderzoek toonde ook aan, dat bloemisten die aangaven dat hun klanten kwaliteit belangrijk vinden, een conditioner in hun vazen en emmers in de winkel gebruiken. De juiste conditioner houdt bloemen mooi, voorkomt dat ze te snel openen en vermindert uitval.

Voor meer informatie:
Chrysal Benelux
Gooimeer 7
1411 DD Naarden
T: +31 (0)35 69 55 888
F: +31 (0)35 69 55 822
E: info@chrysal.nl
www.chrysal.nl

Publicatiedatum: