Naar de lokale bloemist voor kwaliteit en service
Chrysal Nordics onderzocht 2.200 bloemisten uit Zweden, Noorwegen en Denemarken naar hun gebruik van conditioneringsproducten, snijbloemenvoeding en verzorgingstips. Het onderzoek toonde aan dat kwaliteit en service belangrijke redenen zijn om naar de lokale bloemist te gaan. Interessant is, dat de bloemist die weet wat haar klanten belangrijk vinden, ook snijbloemenvoeding en verzorgingstips mee geeft met ieder boeket bloemen. Snijbloemenvoeding en de juiste verzorging zorgen ervoor dat bloemen nog langer mooi blijven. Het is een mogelijkheid om jezelf van andere bloemisten te onderscheiden door extra service te verlenen. En, misschien nog wel het belangrijkste, het geven van een snijbloemenvoedingssachet en verzorgingstips is het moment om je klanten te leren kennen en te vragen naar hun verwachtingen.
Het onderzoek toonde ook aan, dat bloemisten die aangaven dat hun klanten kwaliteit belangrijk vinden, een conditioner in hun vazen en emmers in de winkel gebruiken. De juiste conditioner houdt bloemen mooi, voorkomt dat ze te snel openen en vermindert uitval.
Voor meer informatie:
Chrysal Benelux
Gooimeer 7
1411 DD Naarden
T: +31 (0)35 69 55 888
F: +31 (0)35 69 55 822
E: info@chrysal.nl
www.chrysal.nl