Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Ralph Maas, Carrier:

“Geconditioneerd transport is vaak klantspecifiek”

Tholen - Een jaar of wat geleden heeft Carrier Transicold Netherlands, TRS transportkoelingen overgenomen. Dit Nederlandse bedrijf, dat met name gespecialiseerd is in de productie en verkoop van motor aangedreven koelsystemen, is in het transport van bloemen en planten door de jaren heen een begrip geworden. Deze motor aangedreven koelmachines beschikken over een totaal andere aandrijftechniek dan de conventionele koelmachines op bakwagens en vrachtwagentrailers, waarin Carrier Transicold naam gemaakt heeft. Beiden hebben sinds februari 2016 de krachten gebundeld en hebben daarmee gezorgd voor verschillende klantspecifieke koeloplossingen.  

Meer dan koeling
“Geconditioneerd transport is vaak klantspecifiek”, vertelt Ralph Maas, accountmanager bij Carrier. “Zo zijn er bedrijven die stadsdistributie doen en met steeds strenge wordende milieueisen te maken krijgen op het gebied van uitstoot en geluid. Zit je als transporteur veelal in het buitenland en rijd je met een  motorwagen-aanhanger combinatie en vervoer je bollen, bloemen en planten, dan is een koeling die regelt op o.a. relatieve vochtigheid van groot belang. Met name voor deze groep kwetsbare goederen is het motor aangedreven systeem een uitkomst. Een nauwkeurige en constante temperatuurbeheersing in beide laadbakken is wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat dit ‘vers’ product  onder de beste condities bij de klanten terecht komt. In beide gevallen levert een TRS systeem aanzienlijke voordelen op.”

Emissiearm
Het elektrisch en daarmee stil en emissiearm koelen van ladingen vindt steeds meer opgang. Emissiearm omdat de schone EURO 6 trucks natuurlijk wel moet rijden. Dus in die zin ligt het voor de hand te kijken naar alternatieven en is deze samenwerking van Carrier met TRS niet verwonderlijk.

De samensmelting tussen beiden en daarmee de overdracht van klanten is nu min of meer voltooid, vertelt Ralph. “Ik heb Noord-Holland en de Flevopolder in mijn portefeuille. We hebben daar toevallig veel klanten, die, iets minder toevallig, ook vaak in de bloemen zitten. Veel bedrijven aldaar zijn natuurlijk geďnteresseerd in manieren om hun transport en bijbehorende koeling goed en duurzaam geregeld te hebben en die kunnen wij goed bedienen."

Markt in beweging
“In de markt is de hoeveelheid op de trekker/motor aangesloten koelmotoren nog relatief klein, maar deze markt raakt steeds meer in beweging. De koelmachines van TRS maken gebruik van zogenaamde Eco-drive powermodule, een hydraulisch systeem dat 380V levert. Het aandrijven van een koelmachine is één van de vele toepassingen waarvoor de Eco-drive powermodule wordt gebruikt. Een TRS systeem is dus duurzamer en stiller."

Combi oplossingen
Concurrentie een stapje voor blijven, lukt naar eigen zeggen aardig. Met het  assortiment uit beide bedrijven zijn er sinds geruime tijd ook gecombineerde  oplossingen mogelijk. Met de Eco-drive powermodule kan gedurende de rit een conventionele koelmachine net zo gemakkelijk elektrisch draaien, waarbij de dieselmotor op zijn beurt automatisch afschakelt. Is er op enig moment geen 380V voorhanden, dan neemt de dieselmotor het weer over en kan men blijven doorgaan met koelen of verwarmen. 

Vanuit Carrier is het zoeken van samenwerking met, en de uiteindelijke overname van TRS, een logische stap naar de toekomst. “Bovendien: TRS was altijd Nederlands. Had je in het buitenland pech onderweg, dan had je een probleem. Met Carrier is er een wereldwijd servicenetwerk, dus kunnen we chauffeurs overal ter wereld te hulp schieten.”

Voor meer informatie:
Carrier Transicold Netherlands BV
Ralph Maas,  Account Manager Noord-Holland
M: +31(0)612465901
E: Ralph.Maas@carrier.utc.com
www.carrier.com

Publicatiedatum: 29-3-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

19-6-2018 Vanaf 1 juli: tol op de Duitse Bundesstrassen
13-6-2018 Acht pallets binnen 25 minuten terugkoelen
13-6-2018 Drie nieuwe DAF's voor Transpa Emmen
7-6-2018 In de spiegel: Dick van Dooren
6-6-2018 Europarlement stopt valse concurrentie goedkope Oost-Europese trucker
8-5-2018 Van karrenduwer naar logistiek specialist
7-5-2018 Stokman in zijn nopjes met nieuwe webshop
2-5-2018 Zo biedt CAAC uitdagingen aan fijnmazig transport het hoofd
1-5-2018 Vanaf 1 mei CC karren verrekenen via Ai2
9-4-2018 Subsidies van de Vlaamse overheid voor ecologisch en veilig transport
6-4-2018 Europees logistiekonderzoek CORE afgerond
6-4-2018 "Geen Brexit deal zou nachtmerrie zijn voor Europese exporteurs"
3-4-2018 "Kenia bepaalt het tempo in de logistieke race"
30-3-2018 Van Veldhoven: tientallen miljoenen extra voor vergroening transport
29-3-2018 Negentien New Generation Scania’s voor De Winter Logistics
23-3-2018 "In vijf jaar onze omzet verdubbeld"
21-3-2018 Twee nieuwe auto's voor Nover Logistics
21-3-2018 Grootste bloemenforwarder Schiphol verwacht nog meer groei
20-3-2018 Vloot pallettrucks Vreugdenhil met 25 procent uitgebreid
19-3-2018 Logistieke uitdagingen van de booming-bloemenmarkt in Zuid-Amerika

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code