‘Geurboeketten belangrijk in onderwijsprogramma bloemist’
Links Lucas Jansen, rechts Elso Post
“We helpen de bloemist om hun producten niet alleen op vorm en kleur, maar ook op geur te selecteren”, vertelt Lucas Jansen van FlowerAcademy.NL. Hij verzorgt al jaren trainingen voor bloemisten en heeft ook online tools ontwikkeld op de producteigenschappen in beeld te brengen. Lucas: “In onze app InfoFlowers kun je ook heel makkelijk alle geurende bloemen in één keer selecteren.”
“In ons vak wordt veel van ons verwacht, daarom zijn deze verdiepingslessen enorm belangrijk voor de aankomende bloemisten, vult Elso Post van Floral Academy Elso Post aan. “Ons vak is meer dan bloemdesign en creatie, het kennen van producteigenschappen – geuren, bloeistadia - is een must.
Over 365 dagen bloemen
De campagne ‘365 dagen bloemen’ is het initiatief van 2.200 seizoensbloemenkwekers; bolbloemenassortiment, zomerbloemen en snij-, bes- en trekheesters i.s.m. Royal FloraHolland. Zij zorgen samen voor promotie. Zodat de bloemist elk seizoen én 365 dagen per jaar geïnspireerd wordt door het ongelofelijk mooie assortiment seizoensbloemen.
bron: Concept Factory