Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Universiteit van Florida

Consument bereid meer te betalen voor home-grown product

Consumenten in Florida willen best wat meer betalen voor lokale producten, vooral als het gaat om landschapsarchitectuur en sierplanten. Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van het University of Florida Institute of Food and Agricultural Sciences.



Hayk Khachatryan, die het onderzoek georganiseerd heeft, leidt het UF/IFAS Onderzoeks- en Onderwijscentrum in Apopka. Hij voerde een op waarderingscijfers en 'eye movement' gebaseerd onderzoek uit met consumenten in Florida om te begrijpen wat deze van lokale plantenproductie vinden, hoe waarschijnlijk het is dat hij of zij lokale planten koopt en wat zij vinden van de promotionele uitingen van ‘Fresh from Florida’.

"Het merk Fresh from Florida is echt een onderbenut middel met betrekking tot de landschapsarchitectuur en sierteelt," zegt Khachatryan. "Consumenten hechten waarde aan dit etiket en zijn bereid om hogere prijzen te betalen voor planten die het dragen. Dat is winst die rechtstreeks aan kwekers kan worden doorgegeven.”

Khachatryan ontdekte dat consumenten bereid waren om $7,17 tot $7,22 meer te betalen voor planten met het Fresh from Florida logo. Dit is hoger dan de $5,42 tot $5,48 meer, die ze in het algemeen bereid zijn te betalen voor in eigen land gekweekte planten in vergelijking met importplanten. 

De campagne Fresh from Florida breidde onlangs zijn portfolio uit met landschapsarchitectuur- en sierplanten. Tot nu toe hebben nog niet veel kwekers ervoor gekozen hun producten met het etiket Fresh from Florida te certificeren, maar Khachatryan hoopt dat dit onderzoek kwekers in Florida zal aansporen het programma te gebruiken en hun winst te vergroten.

Khachatryan: "Consumenten beschouwen het kopen van lokale planten als belangrijk omdat ze geloven dat dit meer banen in de lokale gemeenschap schept en omdat er meer geld in de lokale gemeenschap blijft.”

Naast het zien van voordelen voor de lokale gemeenschap gaven de consumenten aan lokale planten te kopen omdat dit gunstig is voor de lokale economie, een lagere milieubelasting betekent en een hogere kwaliteit en langere houdbaarheid geeft dan elders geproduceerde planten.

"We hopen dat siertelers en kwekerijen in Florida van deze bevindingen profiteren en zich bij de campagne Fresh from Florida aansluiten," zegt Khachatryan.

Voor meer informatie:
University of Florida
Caroline Roper
Tel: +1 (407) 814-6174
Email: caroline.roper@ufl.edu
www.ufl.edu


Publicatiedatum: 11-4-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

10-7-2018 Flevoplant Ens in clinch met Engelse afnemer
6-7-2018 Een bezoek aan de grootste bloemenmarkt van Frankrijk
2-7-2018 "Consument vraagt om duurzame producten"
29-6-2018 Tomatenhandelaren in de puree
16-5-2018 Veilingen deden goede zaken met Moederdag
14-5-2018 Moederdagbloem peperduur
14-5-2018 "Logistieke performance goed op derde vroeg veildag"
14-5-2018 "Moederdag welkome impuls voor bloemen- en plantenhandel"
26-4-2018 Beste april week ooit bij Veiling Rhein-Maas
20-4-2018 Locatie Eelde veilt op Hemelvaartsdag
18-4-2018 Export bloemen en planten hapert door koude start dit voorjaar
28-2-2018 "Hoogste marges voor de veilingklok"
26-2-2018 Vereniging BIO-NH gaat van start
22-2-2018 Start piekperiode 2018: géén opslagkosten CC-containers en -platen
16-2-2018 Vrouwendag in aantocht: wordt Roemenië het nieuwe Italië?
15-2-2018 Goede Valentijnverkoop bevestigt vlotte start bloemen- en plantenexport
15-2-2018 Aldi stunt met kamerplanten
13-2-2018 Greenpeace: "Verboden gewasbeschermingsmiddelen op bloemen"
13-2-2018 Geen rode rozen of supermarktboeketten voor Valentijnsdag
12-2-2018 Uitreiking prijsvraag Vakantiebeurs in 'tuinbouwjungle’ Westland

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code