Nieuwe promotiecampagne Pelargonium for Europe van start
Verkoopondersteuning
Om verkoop te ondersteunen, wordt er direct gecommuniceerd met exporteurs, tuincentra en bloemisten in Nederland en België. Middels rechtstreekse email nieuwsbrieven worden zij geïnformeerd over de boodschap van de campagne, het beschikbare promotiemateriaal en praktische tips voor de winkelvloer. Pelargonium for Europe ontwikkelde onder andere posters, tafelbanners en banieren.
Pr-campagne
Ondertussen is er een pr campagne gestart waarvan de eerste resultaten zichtbaar zijn. Publicaties verschijnen in de relevante verkoopperiode. Eind april zendt het populaire TV programma Koffietijd een uitgebreid item over de geranium uit. Tevens wordt deze maand een vrolijke instagram actie opgezet met als thema ‘hoe zit jij achter je geraniums’.
Pelargonium for Europe
Pelargonium for Europe is een initiatief van Dümmen Orange, Elsner PAC, Florensis/P. van der Haak Handelskwekerij, Geranien Endisch en Selecta One met als doel de Europese geraniumverkopen te promoten in 9 Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, België, Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Zweden.
Concept Factory is verantwoordelijk voor de uitvoer in Nederland en België.
bron: Concept Factory