Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Valentijnhaterscampgne BBH lijkt succesvol

Met de spraakmakende Valentijnscampagne 2018 haakte het BloemenBureau in op het anti-Valentijnsentiment. Uit onderzoek zou blijken dat er irritatie bestaat over het commerciële karakter van de dag. Daarom was de campagneboodschap dat het prima is om Valentijn niet leuk te vinden: je kunt je liefde iedere dag tonen met bloemen. Maar hoe deed de campagne het?



Social, abri’s en influencers
In Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk is de campagne op Instagram en Facebook gevoerd. In Nederland maakte men bovendien gebruik van abri’s op NS stations en werd de samenwerking gezocht met influencers. Alleen al op social media is een bereik van bijna 30 miljoen behaald onder de verschillende doelgroepen

Originele insteek, veel interactie
Dat de originele ‘anti-Valentijns’-insteek de juist keuze was, bleek uit het feit dat er veel interactie was op de advertenties. Ze werden meer dan gemiddeld gedeeld, doorgeplaatst, geliked en van reacties voorzien. Ook zijn er dankzij het persbericht plaatsingen geweest in onder andere de Margriet en op ZE.nl, Taspo, Imgegenteil.de en Vivere Parigi. Een grappige conclusie is tenslotte dat beelden met de rode roos als hoofdrolspeler toch nog steeds het beste werken met Valentijn.

bron: Bloemenbureau Holland
Publicatiedatum: