Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Promotiecommissie Alstroemeria presenteert jaarprogramma

Vanaf maart starten de promotieactiviteiten van Alstroemeria, waarmee de bloemist op de meerwaarde van de bloem gewezen wordt. Het jaarprogramma bestaat o.a. uit groothandelspresentaties en -demonstraties in Nederland en samenwerkingen met bloemistenplatform Flower Factor en het boeketinnovatieproject Bouquet Tales om de bloemist in Europa te bereiken.  



In 2017 is de boodschap ‘Echte schoonheid zit van binnen’ geïntroduceerd bij de bloemist. Dit jaar wordt de koers voortgezet en wordt de campagne verder uitgedragen. “We willen de bloemist bewust maken van de voordelen van Alstroemeria,” vertelt Rick Tesselaar, voorzitter van de Alstroemeria promotiecommissie. “Boeketten zijn ontzettend belangrijk voor de bloemist. Zij moeten niet alleen creatief, maar vooral ook kostenefficiënt zijn. Alstroemeria speelt in deze markt een belangrijke rol, door een lang vaasleven én uitbundige bloei op de vaas,” aldus Tesselaar.

Promotieactiviteiten 2018

1 maart startte een Facebookcampagne met als doel om via dit kanaal de brede toepasbaarheid van de bloem te tonen aan internationale bloemisten. Vanaf april wordt er een roadshow langs de groothandel georganiseerd om de bloemist te inspireren. Tijdens de roadshow maakt een arrangeur inspirerende creaties en wordt de bloem op diverse kanalen gepromoot.
Alstroemeria is partner geworden van het internationale bloemistenplatform Flower Factor. Tijdens de vakbeurs IPM in Essen werd de aftrap voor de samenwerking gegeven. Gedurende het hele jaar wordt online aandacht gegeven aan de bloem. Dit najaar is Alstroemeria onderdeel van de najaarseditie Bouquet Tales. Deze inspiratiekrant bereikt met een oplage van 26.000 exemplaren, bloemisten in acht Europese landen.

www.facebook.com/AlstroemeriaNL
www.surprisingalstroemeria.com

bron: Concept Factory


Publicatiedatum: 6-3-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

18-6-2018 Bloemen en zon voor een zomers gevoel
13-6-2018 Belgen trakteren poetspersoneel op bloemetje
13-6-2018 telersvereniging Touch Me+ presenteert nieuw concept Sweet Kisses
8-6-2018 SunPatiens schittert in Artis
6-6-2018 Charmante hortensia als totaalconcept
4-6-2018 Flower fashionable bloemen voor Kylie Minogue’s 50e verjaardag
31-5-2018 Selecta One presenteert Spring Annuals catalogus 2018/19
31-5-2018 Bloementransporteur sponsort Hillegoms muziekfeest
31-5-2018 De trends in groen onder de loep in 'Green Trend Journal 2019'
29-5-2018 10.000 rozen in twintigste editie 'Shop for a week' van the Wunderkammer
28-5-2018 Derde editie internationale hortensiaweek van start
25-5-2018 Vijf Big 5’s tijdens IFTEX Nairobi
24-5-2018 Platycodon Astra in de spotlights gezet door Rob Verlinden in het Green Trade Center
23-5-2018 'Be(e) friendly'
22-5-2018 Russische bloemisten bereiden zich voor op het trouwseizoen
18-5-2018 Festival Colours pronken tijdens Libelle Zomerweek
17-5-2018 BBH presenteert The Green Gallery #10
16-5-2018 FloraHolland richt zich met de Groene Agenda op kantoorplantenmarkt
16-5-2018 425 gratis bloembollenpakketten voor basisscholen
9-5-2018 Telers haken in op Internationale Irisdag 2018

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code