Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bloomer begint in planten

Twee jaar na de start van Bloomer begint de online groothandel met het leveren van planten. Bloemisten bestellen hun bloemen en planten online en kunnen tot 19:30 uur s ’avonds bestellen. De bloemen worden diezelfde nacht kraakvers in de winkel geleverd vóór 07:00 uur. De planten komen een dag later.

'Het scheelt tijd en kilometers’
Bloomer heeft de afgelopen periode getest met een aantal klanten. Het bleek een schot in de roos, want veel klanten rijden wekelijks naar de groothandel. ‘Sommige klanten zijn er uren per week aan kwijt aan het bezoek aan de groothandel, die tijd kunnen ze niet in de winkel staan, administratie doen of klanten helpen’ aldus Cor, oprichter van Bloomer.

Een van de klanten uit het testpanel is erg blij met de komst van planten. ‘Het scheelt me letterlijk heel veel tijd en geld. Ik hoef geen 80 kilometer te rijden naar de groothandel en ben geen uren kwijt aan reistijd en het zoeken naar de juiste planten’. Bloomer heeft mij erg verrast en de prijzen beloven veel goeds. Natuurlijk zal ik af en toe de bus pakken om nog eens op de vloer te shoppen, maar uit ruim 5.000 artikelen kan ik het meeste op deze manier bestellen’.
Bloemisten kunnen vanaf Valentijnsdag elke dag hun bestellingen in de webshop plaatsen. Vanaf 13:00 uur tot 22:00 uur staan alle planten van kwekers online.

'Vraag komt van de klant’
‘Bij Bloomer zijn onze bloemisten echt ambassadeurs en hechten we veel waarde aan hun mening. Toen klanten steeds vaker om planten gingen vragen, zijn we serieus gaan kijken naar de opties. Belangrijk was dat we het simpel, goedkoop en mega vers moesten kunnen aanbieden, want dat zijn voor ons de belangrijkste pijlers! Omdat we altijd trots roepen dat we het graag anders doen dan de gevestigde orde, wilden we iets met deze vraag’. Marketing manager Chris vertelt over de stappen die Bloomer maakt. ‘We hebben de ambitie om al onze klanten onderdeel te laten worden van het Bloomer gevoel’.

‘Echte betrokkenheid en wederzijds leren van elkaar! Onze klantenservice is daar het kloppend hart van. Wij hebben dagelijks telefonisch, mail en app contact met onze bloemisten, want vertegenwoordigers hebben we niet. Dus we zien onze bloemisten zelden, maar we zijn wel altijd bereikbaar voor ze en bouwen echt een relatie met ze op. Het motto op de klantenservice is: we lossen het op, dus dat hebben we met de vraag naar planten ook gedaan’, zegt Iris lachend.

Complexiteit is uitdaging
Na twee jaar draait Bloomer super stabiel. ‘We hebben in het begin -zoals bij elk startend bedrijf- wel wat opstartproblemen gehad. Toen waren klanten al behulpzaam en konden we van elkaar leren. Nu we in de planten gaan starten, halen we weer een andere complexiteit in huis. Bloemen leveren we zonder water, in dozen. Bij planten gaan we het ook weer anders doen, we gaan niet op Deense karren leveren want daar zitten klanten niet op te wachten. Ze staan in de weg, je werkt met statiegeld, kortom, wij leveren gewoon in het (eenmalig)fust van de kweker en nemen dat mee terug om te recyclen’, aldus Cor.

Voor meer informatie:
Bloomer Flowers B.V.
www.bloomer.nl
Publicatiedatum: