Mijlpalen en inklaringsgemak op Schiphol

De afgelopen jaren zijn er op Schiphol meerdere mijlpalen gehaald. De luchthaven werd in 2017 bijvoorbeeld voor de derde keer op rij uitgeroepen tot Best Airport Europe door de Asian Freight, Logistics and Supply Chain. In 2016 vierde de Schipholgroep ook haar 100-jarige bestaan en kreeg de koninklijke status.

In 2016 voerde de Nederlandse douane een vereenvoudigde elektronische douaneaangifte in, waardoor geëxporteerde en geïmporteerde e-commerce vracht sneller en efficiënter wordt verwerkt. Postpakketten worden door de PostNL faciliteit op de luchthaven verwerkt of met aansluitingsvervoerders door verzonden naar de rest van Europa.

Daarnaast is Schiphol in samenwerking met de Nederlandse douane en de Chinese autoriteiten gekomen tot een regeling voor snellere inklaring van laagwaardige e-commerce zendingen. De zogenaamde 'Venue' verklaring is gericht op het gemak voor kleinere vervoerders om meerdere aangiften te doen voor pakketten met afzonderlijke bestemmingen.

Schipholdirecteur Vracht, Jonas van Stekelenburg: "Bovendien hebben we iets meer dan een jaar geleden de Holland Flower Alliance (HFA) gelanceerd, een samenwerking tussen KLM Cargo, Royal FloraHolland en Schiphol Cargo, om de bloemenkoelketen op Schiphol te optimaliseren." Deze alliantie werkt aan initiatieven zoals bloemenverpakking en informatie-uitwisseling om de toeleveringsketen voor bloemen van teler tot koper te verbeteren.

Lees meer op Payload Asia (Cheryl Soh)

Publicatiedatum :



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2018