Geen rode rozen of supermarktboeketten voor Valentijnsdag

Wat is de invloed van bloemen tijdens Valentijnsdag? Florismart onderzocht het en publiceerde afgelopen week de onderzoeksresultaten. Het doel van het onderzoek was om het belang van de bloemist op deze belangrijke dag in kaart te brengen. De resultaten zijn verrassend.



Bloemen voor een zwoele Valentijnsdag
Florismart onderzocht, in samenwerking met het Engelse PR-Bureau “Stand Agency”, de invloed van bloemen tijdens Valentijnsdag. In totaal werden 2000 Britten ondervraagd. Het onderzoek onthulde dat één op de drie (36,8%) mannen meer kans heeft op een “zwoele avond” wanneer ze bloemen voor hun geliefde kopen op Valentijnsdag. Verder geeft 70,6% van de vrouwen aan niet van rode rozen te houden. Dit is schokkend nieuws voor de Britse mannen aangezien 55% van plan was dit jaar rode rozen te kopen. Niet alleen de kleur, maar óók de kwaliteit is een belangrijke factor voor de meeste vrouwen. Maar liefst 62,7% stelt een boeket van de lokale bloemist op prijs en 15,4% neemt genoegen met een supermarktboeket. Een boeket afkomstig van een online retailer wordt maar door 1% van de vrouwen gewaardeerd. 

De bloemist als belangrijkste verkoopkanaal
De onderzoeksresultaten tonen aan dat de bloemist het belangrijkste verkoopkanaal is voor Valentijnsboeketten als het aan Britse vrouwen ligt. Florismart streeft naar een sterkere positie van de bloemist binnen de sector en is daarom erg blij met dit nieuws. CEO van Florismart, Steve France: “Het is geweldig om te zien dat zoveel mensen hopen dat hun boeket wordt gekocht bij een bloemist op Valentijnsdag. Tuurlijk zit er verschil in prijs tussen een boeket van de bloemist en de supermarkt, maar dit is niet zo significant als de meeste consumenten denken. Voor dit prijsverschil krijgen ze immers een stukje extra service, kwaliteit en expertise van de bloemist.”

Digitaal inkopen met Florismart
Florismart is een digitale marktplaats die professionele bloemisten toegang geeft tot producten van de beste kwekers en leveranciers. Dit platform stelt bloemisten in staat om verschillende producten bij verschillende leveranciers in te kopen. Kwekers kunnen zelf producten aanbieden, de prijs, het soort product en de hoeveelheid bepalen. Florismart zorgt ervoor dat alles samen wordt bezorgd in één bestelling. Deze manier van inkopen geeft een bloemist veel meer keus en zorgt voor een concurrerende positie. Zo kun je als bloemist zonder zorgen inkopen. Op dit moment is Florismart actief in Engeland en Duitsland. Binnenkort kunnen Nederlandse bloemisten ook inkopen via deze digitale marktplaat.

Voor meer informatie:
Florismart
0297 303 014
contact@florismart.com
www.florismart.com

Publicatiedatum: 13-2-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

15-8-2018 Veilingmeester: zo scoort u met de Calluna
15-8-2018 Kenia ondervindt invloed van de hitte in Europa in de uitvoercijfers
8-8-2018 Visser Chrysanten sluiten aan bij VannoVa
10-7-2018 Flevoplant Ens in clinch met Engelse afnemer
6-7-2018 Een bezoek aan de grootste bloemenmarkt van Frankrijk
2-7-2018 "Consument vraagt om duurzame producten"
29-6-2018 Tomatenhandelaren in de puree
16-5-2018 Veilingen deden goede zaken met Moederdag
14-5-2018 Moederdagbloem peperduur
14-5-2018 "Logistieke performance goed op derde vroeg veildag"
14-5-2018 "Moederdag welkome impuls voor bloemen- en plantenhandel"
26-4-2018 Beste april week ooit bij Veiling Rhein-Maas
20-4-2018 Locatie Eelde veilt op Hemelvaartsdag
18-4-2018 Export bloemen en planten hapert door koude start dit voorjaar
11-4-2018 Consument bereid meer te betalen voor home-grown product
28-2-2018 "Hoogste marges voor de veilingklok"
26-2-2018 Vereniging BIO-NH gaat van start
22-2-2018 Start piekperiode 2018: géén opslagkosten CC-containers en -platen
16-2-2018 Vrouwendag in aantocht: wordt Roemenië het nieuwe Italië?
15-2-2018 Goede Valentijnverkoop bevestigt vlotte start bloemen- en plantenexport

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code