Social media tips voor betere verkoop

Tegenwoordig gebruiken zeven van de tien Amerikanen social media om informatie te delen, voor vermaak en om contact te zoeken met bedrijven (Pew Research Center, 2017). Social media zijn een belangrijke informatiebron geworden voor millennials maar ook Babyboomers en Generation X'ers hebben hun gebruik van Facebook en andere social media-platforms flink verhoogd. Facebook blijft het populairst met bijna 80% van de volwassenen online, gevolgd door Instagram (32%), Pinterest (31%), LinkedIn (29%) en Twitter (24%).

Social media beïnvloeden hoe Amerikanen producten en diensten kopen, dus het blijkt een krachtige - en goedkope - marketingtool te zijn. Bedrijven kunnen social media gebruiken om hun online bereik te vergroten, nieuwe klanten aan te trekken, nieuwe producten of diensten te presenteren, te horen wat klanten en potentiële klanten zeggen, en (vooral) relaties op te bouwen.

Gezien de populariteit en het gemak van social media zou je verwachten dat bedrijven uit de groene sector actief klanten aantrekken via Facebook en andere platforms. Volgens het ‘2016 Small Business Marketing Trends Report’ gebruiken veel Amerikaanse bedrijven echter geen social media voor hun marketingactiviteiten. Redenen kunnen zijn dat ondernemers denken dat social media tijdrovend en verwarrend zijn, of dat ze gewoon niet begrijpen hoe ze het moeten gebruiken.

Deze publicatie geeft een profiel van bedrijven in de groene sector die social media gebruiken en biedt beste praktijken voor sociale media om je sociale netwerkplatforms effectiever te beheren.

Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BPnieuws.nl 2018