Social media tips voor betere verkoop

Tegenwoordig gebruiken zeven van de tien Amerikanen social media om informatie te delen, voor vermaak en om contact te zoeken met bedrijven (Pew Research Center, 2017). Social media zijn een belangrijke informatiebron geworden voor millennials maar ook Babyboomers en Generation X'ers hebben hun gebruik van Facebook en andere social media-platforms flink verhoogd. Facebook blijft het populairst met bijna 80% van de volwassenen online, gevolgd door Instagram (32%), Pinterest (31%), LinkedIn (29%) en Twitter (24%).

Social media beďnvloeden hoe Amerikanen producten en diensten kopen, dus het blijkt een krachtige - en goedkope - marketingtool te zijn. Bedrijven kunnen social media gebruiken om hun online bereik te vergroten, nieuwe klanten aan te trekken, nieuwe producten of diensten te presenteren, te horen wat klanten en potentiële klanten zeggen, en (vooral) relaties op te bouwen.

Gezien de populariteit en het gemak van social media zou je verwachten dat bedrijven uit de groene sector actief klanten aantrekken via Facebook en andere platforms. Volgens het ‘2016 Small Business Marketing Trends Report’ gebruiken veel Amerikaanse bedrijven echter geen social media voor hun marketingactiviteiten. Redenen kunnen zijn dat ondernemers denken dat social media tijdrovend en verwarrend zijn, of dat ze gewoon niet begrijpen hoe ze het moeten gebruiken.

Deze publicatie geeft een profiel van bedrijven in de groene sector die social media gebruiken en biedt beste praktijken voor sociale media om je sociale netwerkplatforms effectiever te beheren.

Publicatiedatum: 14-2-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

20-8-2018 Digitale Inschrijving NZBT-keuring zomerbloemen van start
15-8-2018 Piet Vijverberg brengt kleur met Colorchid
15-8-2018 Het verhaal van de Organza
13-8-2018 Vlinderorchidee: Woonplant van de maand september
13-8-2018 Van Egmond Lisianthus wint publieksprijs Flower Parade Rijnsburg
13-8-2018 Oranje gerbera’s decor voor Italiaans event
10-8-2018 Vernieuwde Waterdrinker blog ‘Green Hunters’ live
9-8-2018 Florensis komt met re-branding Toscana
9-8-2018 Eetbare rozen op het Rozenfestival in Lottum “Rozen smaken naar meer”
8-8-2018 Kwekers Fair Flora sponsoren rozenfestival Lottum met planten
7-8-2018 Reclamespot FloraLife 'It doesn't matter how you do it' gelanceerd
16-7-2018 Dit zijn de Tuinplanten van de maand in 2019
13-7-2018 Gelukschrysanten voor pechvogels langs de weg
10-7-2018 Duitse flower-influencer Marion Schouten promoot Imara en Calliope
9-7-2018 Woonplanten van 2019 zijn bekend
5-7-2018 Klanten enthousiasmeren voor de geurende roos
5-7-2018 Decorum snijbloemenassortiment in Flowerbook app
28-6-2018 Zweden vieren Midsummer met bloemen
25-6-2018 Videoclip inpakken David Austin rozen in Kenia bereikt 2 miljoen mensen
22-6-2018 Duitse bloemistenvereniging FDF nieuwe partner 'Bouquet Tales'

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code