Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Sierteelt arm in arm met decoratie op Floradecora

Tholen - Bloemen en planten en de wereld van interieur en decoratie weten elkaar steeds beter te vinden. Om dit naar een hoger plan te tillen, werd vorig jaar al de decoratiebeurs Christmasworld uitgebreid met een speciale sierteeltafdeling genaamd Floradecora. In tegenstelling tot vorig jaar werd dit paviljoen, met daarin verschillende prominente spelers uit de internationale productie en handel van bloemen en planten, op verzoek van de deelnemers midden op de beursvloer geplaatst. Gisteren was de laatste dag. FloralDaily was present voor verslag.

Klik hier voor een fotoreportage



Vorig jaar werd de Floradecora gehouden in een hal naast de Christmasworld. Dit tot onvrede van de standhouders, maar de organisatie bleek inschikkelijk en verzorgde nu een plekje midden op de beursvloer. Tegelijkertijd moest daarmee weer wel ingeleverd worden op de meters. Mede daardoor ging het aantal participanten naar beneden - van 60 vorig jaar naar 20 nu.

Deelnemers
Deelnemende bedrijven aan de beurs waren: Anthura; Barendsen; Coloured By Gerbera; De Ruiter Innovations; Dümmen Orange; Dynco; Flora Dania Marketing; Royal FloraHolland; Goedegebuure; Koen Pack; Lechuza Northern Europe; Lisianthus.nl; Gebr. van der Lugt; Organizzazione Orlandelli; PJ Dave Flowers; Smithers-Oasis; Euger Ulmer; Verband Deutscher Garten-Center; Winchester Farm; Yourlily.com en Zena Roses.

Derde editie
De meningen over de beurs zijn voornamelijk positief. Ookal is het de tweede editie, het concept van de beurs is nieuw, zowel voor deelnemende bedrijven als de bezoekers. Men ziet aan de ene kant gouden bergen, terwijl aan de andere kant misschien de juiste klik nog gevonden moet worden. Qua bezoekers waren er veel tuincentra en bloemisten, maar was de retail matigjes vertegenwoordigd. Op naar een derde keer? De deelnemers die ook bij de eerste editie aanwezig waren zagen een toename in bezoekers en waren daardoor positief. Aankomende weken zullen zij de beurs en de resultaten evalueren en beslissen voor het komende jaar. 

Klik hier voor een fotoreportage