gezamenlijke deelname IPM

'Bouquet Tales' en de Duitse bloemistenvereniging FDF gaan 'bloemisten wakker schudden'

Het nieuwe jaar voor 'Bouquet Tales' start met een samenwerking op de bloemistenvakbeurs IPM in Essen. De bloemistenorganisatie FDF zet het Bouquet Tales Lab in om bloemisten te prikkelen hun boekettoepassingen te vernieuwen. De Britse bloemiste Hannah-Mae Lane gaat samen met verschillende jonge Duitse bloemisten tijdens de beurs collega-bloemisten uitdagen in het maken van nieuwe stijlen boeketten.

Elk seizoen organiseert Bouquet Tales een Lab waar buitenlandse bloemisten samen boeketten ontwikkelen, passend bij het betreffende seizoen. Dit keer dus op de IPM! “In elk Bouquet Tales Lab ervaren we van de bloemisten hoe lastig ze het vinden om hun gewoonten te veranderen én dat ze juist in het Lab leren om hun boeketstijl te verfijnen door gebruik te maken van een aantal prominente bloemen,” vertelt Brigitte Hagen mede-initiatiefnemer van Bouquet Tales. Brigitte: “Ze durven tijdens het Lab andere keuzes te maken en deze leerpunten nemen ze weer mee naar huis; hetgeen voor hen daadwerkelijk resulteert in aantrekken van nieuwe klanten en betere omzet uit boeketten!'.” FDF erkent die kracht van Bouquet Tales en zal ook na de IPM samen met Bouquet Tales optrekken om Duitse bloemisten wakker te schudden!

In hal 1a worden tijdens de IPM boeketten gemaakt passend bij de seizoenen voorjaar en winter. De bezoekende bloemist wordt uitgedaagd om met precies dezelfde ingrediënten een variaties te maken op voorbeeldboeketten, waarbij commerciële prijspunten leidend zijn. Alle boeketten worden gefotografeerd en tips worden verzameld en later via social media gedeeld met andere bloemisten, wereldwijd!

Bouquet Tales gefundeerd op unieke samenwerking
Bouquet Tales is een gezamenlijk initiatief van Concept Factory en Strřm Creative Marketing dat nu het 5e jaar ingaat. Uniek binnen dit project is de samenwerking tussen een aantal productspecifieke promotiegroepen: JustChrys, HydrangeaWorld, Simply Calla, Avalanche+ Rozen en seizoenspartners Anthurium (zomer), Alstroemeria (herfst) en Amaryllis (winter)



Publicatiedatum: 18-1-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

15-8-2018 Piet Vijverberg brengt kleur met Colorchid
15-8-2018 Het verhaal van de Organza
13-8-2018 Vlinderorchidee: Woonplant van de maand september
13-8-2018 Van Egmond Lisianthus wint publieksprijs Flower Parade Rijnsburg
13-8-2018 Oranje gerbera’s decor voor Italiaans event
10-8-2018 Vernieuwde Waterdrinker blog ‘Green Hunters’ live
9-8-2018 Florensis komt met re-branding Toscana
9-8-2018 Eetbare rozen op het Rozenfestival in Lottum “Rozen smaken naar meer”
8-8-2018 Kwekers Fair Flora sponsoren rozenfestival Lottum met planten
7-8-2018 Reclamespot FloraLife 'It doesn't matter how you do it' gelanceerd
16-7-2018 Dit zijn de Tuinplanten van de maand in 2019
13-7-2018 Gelukschrysanten voor pechvogels langs de weg
10-7-2018 Duitse flower-influencer Marion Schouten promoot Imara en Calliope
9-7-2018 Woonplanten van 2019 zijn bekend
5-7-2018 Klanten enthousiasmeren voor de geurende roos
5-7-2018 Decorum snijbloemenassortiment in Flowerbook app
28-6-2018 Zweden vieren Midsummer met bloemen
25-6-2018 Videoclip inpakken David Austin rozen in Kenia bereikt 2 miljoen mensen
22-6-2018 Duitse bloemistenvereniging FDF nieuwe partner 'Bouquet Tales'
18-6-2018 Bloemen en zon voor een zomers gevoel

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code