Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




gezamenlijke deelname IPM

'Bouquet Tales' en de Duitse bloemistenvereniging FDF gaan 'bloemisten wakker schudden'

Het nieuwe jaar voor 'Bouquet Tales' start met een samenwerking op de bloemistenvakbeurs IPM in Essen. De bloemistenorganisatie FDF zet het Bouquet Tales Lab in om bloemisten te prikkelen hun boekettoepassingen te vernieuwen. De Britse bloemiste Hannah-Mae Lane gaat samen met verschillende jonge Duitse bloemisten tijdens de beurs collega-bloemisten uitdagen in het maken van nieuwe stijlen boeketten.

Elk seizoen organiseert Bouquet Tales een Lab waar buitenlandse bloemisten samen boeketten ontwikkelen, passend bij het betreffende seizoen. Dit keer dus op de IPM! “In elk Bouquet Tales Lab ervaren we van de bloemisten hoe lastig ze het vinden om hun gewoonten te veranderen én dat ze juist in het Lab leren om hun boeketstijl te verfijnen door gebruik te maken van een aantal prominente bloemen,” vertelt Brigitte Hagen mede-initiatiefnemer van Bouquet Tales. Brigitte: “Ze durven tijdens het Lab andere keuzes te maken en deze leerpunten nemen ze weer mee naar huis; hetgeen voor hen daadwerkelijk resulteert in aantrekken van nieuwe klanten en betere omzet uit boeketten!'.” FDF erkent die kracht van Bouquet Tales en zal ook na de IPM samen met Bouquet Tales optrekken om Duitse bloemisten wakker te schudden!

In hal 1a worden tijdens de IPM boeketten gemaakt passend bij de seizoenen voorjaar en winter. De bezoekende bloemist wordt uitgedaagd om met precies dezelfde ingrediënten een variaties te maken op voorbeeldboeketten, waarbij commerciële prijspunten leidend zijn. Alle boeketten worden gefotografeerd en tips worden verzameld en later via social media gedeeld met andere bloemisten, wereldwijd!

Bouquet Tales gefundeerd op unieke samenwerking
Bouquet Tales is een gezamenlijk initiatief van Concept Factory en Strřm Creative Marketing dat nu het 5e jaar ingaat. Uniek binnen dit project is de samenwerking tussen een aantal productspecifieke promotiegroepen: JustChrys, HydrangeaWorld, Simply Calla, Avalanche+ Rozen en seizoenspartners Anthurium (zomer), Alstroemeria (herfst) en Amaryllis (winter)



Publicatiedatum: 18-1-2018

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

23-2-2018 Winterse romantiek met Nederlandse chrysanten in Rusland
23-2-2018 Together2Grow introduceert nieuw concept Rich
20-2-2018 Inauguratie nieuwe Bloemenmeisjes
19-2-2018 Inspiration Zone op de IFTF 2018
16-2-2018 Bloembollenbedrijven versterken imago met borden
14-2-2018 Voorjaarsbrengers: Woonplanten van de maand maart
14-2-2018 Social media tips voor betere verkoop
14-2-2018 Bezoek Westland en Edventure zetten de plantjes buiten
13-2-2018 Vrouwenrapgroep strijdt voor leefbaar loon Afrikaanse bloemenpluksters
9-2-2018 Bloemen volgens Christoffers Blommor
7-2-2018 Ruim 550 soorten mini gerbera’s in nieuwe assortimentsbrochure
1-2-2018 Tulpenkoningin Lotte en Tulpenprinses Heleen gekroond tijdens Bloembollen Vakdagen Flevoland
31-1-2018 Anthos organiseert American Tulip Day in San Francisco
31-1-2018 Gentse azalea kleurt Gentse horeca
30-1-2018 Voorjaarscampagne ‘365 dagen bloemen’ van start
29-1-2018 Lesmateriaal bloembollensector op nieuwe website Bollenacademie
26-1-2018 "Groen is meer dan mooi alleen"
25-1-2018 Coloured by Gerbera lanceert assortimentsbrochure tijdens Floradecora
24-1-2018 Antwerpen plukt gratis tulpen
22-1-2018 Maasdijkse ondernemers lopen zich warm

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code