Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Hoe een Nederlandse start-up de Netflix voor bloemen werd

Bloomon werd in 2014 opgericht door Patrick Hurenkamp, Bart Troost en Koen Thijssen. Het is als het ware een soort Netflix, maar dan voor hyacinten en begonia's. De boeketten worden ontworpen door stylisten op basis van de seizoenen en nieuwste trends. 

Het bedrijf werd warm ontvangen door investeerders. Slechts een jaar na de oprichting werd er tijdens de eerste financieringsronde €3,5 miljoen opgehaald. In 2017 was er een tweede ronde die €21 miljoen opbracht. 

Ook het aantal medewerkers nam toe. "Het eerste jaar bestond het team uit zes tot zeven mensen, het tweede jaar uit 50 en nu bestaat het team uit 100 medewerkers," vertelt Koen Thijssen. 

Lees meer over het succes van Bloomon in het interview op TNW (in het Engels)
Publicatiedatum: