Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Tim Rodenburg, Prins Maasdijk

Heftrucks steeds slimmer, steeds stiller, steeds zuiniger

Tholen - Bijna geen tuin waar geen heftruck rondrijdt, maar toch stelt iedereen andere eisen aan de machine. Gebruik je hem voornamelijk binnen, dan is een elektrisch exemplaar wel zo fijn. Rijd je veel buiten, dan moet je niet in de modder vast komen te zitten. Het maakt ook nogal verschil of je voornamelijk planten wegzet of vaak zware materialen de hoogte in moet hijsen.

“Lang geleden begonnen we met de schakel heftruck, een model waarmee we vooral radijstelers een uitkomst konden bieden”, vertelt Tim Rodenburg van Prins Maasdijk, een in de regio bekend leverancier van heftrucks, motoren en generatoren. “Die hadden luchtbanden i.p.v. massief rubber, waardoor het ineens makkelijker werd door zacht zand te rijden. En sinds die tijd hebben we tal van nieuwe modellen op de markt gebracht, ontworpen voor steeds specifiekere doelgroepen.”


 
Wals
Tim werkt al 13 jaar bij Prins en kan er dan ook leuk over meepraten. Zoals over de serie Prins Tiger, die inmiddels al weer vijf jaar deel uitmaakt van het assortiment. “Het idee was om een industrieheftruck om te bouwen naar een heftruck die ook op ruw terrein uit de voeten kan. Dat bleek het best te realiseren door met de banden (lees, positionering en lucht) te spelen. Bij bijvoorbeeld de Prins Tiger XXL zetten we twee maal twee luchtbanden voorop en achter twee luchtbanden, precies gepositioneerd tussen de voorbanden. Je krijgt aldus een ‘wals’ effect: je drukt de grond op alle plaatsen even hard aan, waardoor de potplantenteler zonder betonvloer een effen ondergrond houdt."


 
Elektrisch
Echt hot en happening is natuurlijk de Tesla, oftewel het elektrisch rijden. Dat idee bestaat in de heftrucks al een stukje langer, maar accu’s blijft een ‘dingetje’: het loodzuur is vervuilend, lekken vanzelfsprekend vervelend en technisch gezien blijft het ontwikkelen van een daadwerkelijk efficiënte batterij uitdagend. “Maar er is een spannende ontwikkeling gaande. We hebben de afgelopen maanden bij een bedrijf een model laten proefdraaien, die i.p.v. van loodzuur lithium in de accu heeft zitten. Een zogenaamde lithium-ion-accu dus, wat ook in je telefoon zit. De resultaten zijn erg positief: het vermogen is uitstekend en hij laadt bovendien snel op."


 
Prins handelt niet alleen in heftrucks, maar bouwt ze ook zelf. Zo’n honderd per jaar en allemaal met de hand. Daarnaast is men gespecialiseerd in het ombouwen van industriemodellen naar meer op de tuinbouw afgestemde modellen.

Voor meer informatie:
Prins Maasdijk
Tuindersweg 37
2676BD Maasdijk - NL
T: +31 (0) 174 516240
F: +31 (0) 174 518142
www.prinsmaasdijk.nl
www.generator.nl

Publicatiedatum: 21-12-2017
Auteur: Geert Peeters
Copyright: www.bpnieuws.nl

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

19-6-2018 Vanaf 1 juli: tol op de Duitse Bundesstrassen
13-6-2018 Acht pallets binnen 25 minuten terugkoelen
13-6-2018 Drie nieuwe DAF's voor Transpa Emmen
7-6-2018 In de spiegel: Dick van Dooren
6-6-2018 Europarlement stopt valse concurrentie goedkope Oost-Europese trucker
8-5-2018 Van karrenduwer naar logistiek specialist
7-5-2018 Stokman in zijn nopjes met nieuwe webshop
2-5-2018 Zo biedt CAAC uitdagingen aan fijnmazig transport het hoofd
1-5-2018 Vanaf 1 mei CC karren verrekenen via Ai2
9-4-2018 Subsidies van de Vlaamse overheid voor ecologisch en veilig transport
6-4-2018 Europees logistiekonderzoek CORE afgerond
6-4-2018 "Geen Brexit deal zou nachtmerrie zijn voor Europese exporteurs"
3-4-2018 "Kenia bepaalt het tempo in de logistieke race"
30-3-2018 Van Veldhoven: tientallen miljoenen extra voor vergroening transport
29-3-2018 “Geconditioneerd transport is vaak klantspecifiek”
29-3-2018 Negentien New Generation Scania’s voor De Winter Logistics
23-3-2018 "In vijf jaar onze omzet verdubbeld"
21-3-2018 Twee nieuwe auto's voor Nover Logistics
21-3-2018 Grootste bloemenforwarder Schiphol verwacht nog meer groei
20-3-2018 Vloot pallettrucks Vreugdenhil met 25 procent uitgebreid

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code