Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




VGB, BBH en RFH werken aan nieuw gezamenlijk marketingplan

Het is al weer meer dan drie jaar geleden dat de VGB samen met Bloemenbureau Holland en Royal FloraHolland onderzoek deed naar de zeven consumenten segmenten van bloemen en (tuin)planten. Over hoe de kennis gedeeld kon worden zodat zoveel mogelijk handelaren en telers er profijt van hadden werd ook nagedacht.
 
In handelskringen is inmiddels best veel veranderd. De groep intensieve gebruikers van de data is, net als de groep bedrijven die op zeer professioneel wijze marketing inzet, gegroeid. En dat is prettig want een update van het onderzoek wordt voor halverwege 2018 voorbereid en dan is input vanuit de gebruikers zeer gewenst. Deze update is hard nodig want er is veel veranderd, zo bleek uit een tussentijdse scan. De crisis heeft duidelijk zijn weerslag gehad op de consument en dat we het nu, zoals het nieuws net verkondigde, ‘op alle vlakken beter doen’ zien we terug in de houding van bloemen- en plantenkopers.
 
Tijd voor een nieuw uitgebreid onderzoek dus. Samen met onze partners BBH en RFH wordt een wensenlijstje samengesteld. Het intensievere gebruik van de data, zeker ook door de handelsbedrijven, vraagt om best wat aanpassingen. De wensen zijn: een grotere steekproef om meer te kunnen zeggen over de consument in de regio en klanten in bepaalde afzetkanalen. Informatie over koopmotieven, wat gebeurt er online en hoe zit het met duurzaamheid? Ik noem er maar een paar. Uit financieel oogpunt betekent dit waarschijnlijk een beperking van het aantal landen waar het onderzoek uitgevoerd kan worden. Wel wordt gekeken naar mogelijkheden om alsnog landen voor eigen rekening toe te voegen.
 
Al met al een hele klus, maar leg dit naast de nieuwe Sierteeltpromotor, de ontwikkelingen bij BBH en de promotieheffing die voor de komende drie jaar veiliggesteld is, dan kun je stellen dat in de sierteeltsector een flinke stap gedaan wordt in het verder professionaliseren van de marketing. Nu nog samenwerken, aanhaken bij gezamenlijke campagnes en uitdragen van een vergelijkbare boodschap. Dan gaan we alle kennis die we van de bloemen- en plantenconsument hebben ook nog samen op een slimme manier inzetten!

Bron: VGB (Manon Velthuis)

Publicatiedatum: 21-12-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

12-1-2018 Hoe zit het met de oorsprong van de tulp?
10-1-2018 Programma Tulpendag 2018 bekend
10-1-2018 Gezond wonen met hortensia
10-1-2018 Florismart organiseert ‘My Early Valentine’ competitie
9-1-2018 Met duurzaam concept omloopsnelheid in het schap verhogen
9-1-2018 Green Screen ad blocker bijna 7000 keer gedownload
4-1-2018 Decorum introduceert Primula ‘Touch Me’ Galaxy onder nieuw Innovation label
22-12-2017 Bloemen en planten stralen in Paleis Het Loo
20-12-2017 Bloemenagenda trapt in 2018 af met de tulp
19-12-2017 Vlaggetjesdag voor tulpen
15-12-2017 Floriworld in Aalsmeer wordt nieuwe internationale trekpleister
14-12-2017 Tulpendag breidt uit naar België
12-12-2017 bloomon viert Kerst in Hudson's Bay
11-12-2017 Flower Circus verrast bloemist in Russische kou
11-12-2017 31 tulpencirkels voor Haarlemmermeer
6-12-2017 Maxim Hartman stelt zich kwetsbaar op met Schleffera
6-12-2017 Vught plant narcissen ter nagedachtenis aan gedeporteerde Joodse kinderen
4-12-2017 EBN en geothermiesector lanceren Hoewerktaardwarmte.nl
1-12-2017 Sterren stralen in december : Promotie Poinsettia op volle toeren
27-11-2017 Tulpenmeisje gezocht

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code