Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




VGB, BBH en RFH werken aan nieuw gezamenlijk marketingplan

Het is al weer meer dan drie jaar geleden dat de VGB samen met Bloemenbureau Holland en Royal FloraHolland onderzoek deed naar de zeven consumenten segmenten van bloemen en (tuin)planten. Over hoe de kennis gedeeld kon worden zodat zoveel mogelijk handelaren en telers er profijt van hadden werd ook nagedacht.
 
In handelskringen is inmiddels best veel veranderd. De groep intensieve gebruikers van de data is, net als de groep bedrijven die op zeer professioneel wijze marketing inzet, gegroeid. En dat is prettig want een update van het onderzoek wordt voor halverwege 2018 voorbereid en dan is input vanuit de gebruikers zeer gewenst. Deze update is hard nodig want er is veel veranderd, zo bleek uit een tussentijdse scan. De crisis heeft duidelijk zijn weerslag gehad op de consument en dat we het nu, zoals het nieuws net verkondigde, ‘op alle vlakken beter doen’ zien we terug in de houding van bloemen- en plantenkopers.
 
Tijd voor een nieuw uitgebreid onderzoek dus. Samen met onze partners BBH en RFH wordt een wensenlijstje samengesteld. Het intensievere gebruik van de data, zeker ook door de handelsbedrijven, vraagt om best wat aanpassingen. De wensen zijn: een grotere steekproef om meer te kunnen zeggen over de consument in de regio en klanten in bepaalde afzetkanalen. Informatie over koopmotieven, wat gebeurt er online en hoe zit het met duurzaamheid? Ik noem er maar een paar. Uit financieel oogpunt betekent dit waarschijnlijk een beperking van het aantal landen waar het onderzoek uitgevoerd kan worden. Wel wordt gekeken naar mogelijkheden om alsnog landen voor eigen rekening toe te voegen.
 
Al met al een hele klus, maar leg dit naast de nieuwe Sierteeltpromotor, de ontwikkelingen bij BBH en de promotieheffing die voor de komende drie jaar veiliggesteld is, dan kun je stellen dat in de sierteeltsector een flinke stap gedaan wordt in het verder professionaliseren van de marketing. Nu nog samenwerken, aanhaken bij gezamenlijke campagnes en uitdragen van een vergelijkbare boodschap. Dan gaan we alle kennis die we van de bloemen- en plantenconsument hebben ook nog samen op een slimme manier inzetten!

Bron: VGB (Manon Velthuis)

Publicatiedatum: 21-12-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

18-6-2018 Bloemen en zon voor een zomers gevoel
13-6-2018 Belgen trakteren poetspersoneel op bloemetje
13-6-2018 telersvereniging Touch Me+ presenteert nieuw concept Sweet Kisses
8-6-2018 SunPatiens schittert in Artis
6-6-2018 Charmante hortensia als totaalconcept
4-6-2018 Flower fashionable bloemen voor Kylie Minogue’s 50e verjaardag
31-5-2018 Selecta One presenteert Spring Annuals catalogus 2018/19
31-5-2018 Bloementransporteur sponsort Hillegoms muziekfeest
31-5-2018 De trends in groen onder de loep in 'Green Trend Journal 2019'
29-5-2018 10.000 rozen in twintigste editie 'Shop for a week' van the Wunderkammer
28-5-2018 Derde editie internationale hortensiaweek van start
25-5-2018 Vijf Big 5’s tijdens IFTEX Nairobi
24-5-2018 Platycodon Astra in de spotlights gezet door Rob Verlinden in het Green Trade Center
23-5-2018 'Be(e) friendly'
22-5-2018 Russische bloemisten bereiden zich voor op het trouwseizoen
18-5-2018 Festival Colours pronken tijdens Libelle Zomerweek
17-5-2018 BBH presenteert The Green Gallery #10
16-5-2018 FloraHolland richt zich met de Groene Agenda op kantoorplantenmarkt
16-5-2018 425 gratis bloembollenpakketten voor basisscholen
9-5-2018 Telers haken in op Internationale Irisdag 2018

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code