Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Wagenpark Koeltrans Angeren in 7 jaar tijd uitgegroeid naar 65 vrachtwagens

"Chauffeurstekort, capaciteit en economische groei gaan voor heet transportjaar zorgen"

Tholen - In de zomer van 2010 ging GŁnther Maters van start met Koeltrans Angeren, actief in het transport van groenten, fruit, bloemen en planten van en naar Duitsland. Ruim zeven jaar later bestaat het wagenpark uit maar liefst 61 vrachtwagens. "Zo'n 60% van ons transport bestaat uit AGF, de rest uit bloemen en planten", vertelt de directeur. Hij verwacht een 'heet' 2018 voor het verstransport.



Soms geluk
Op de vraag hoe hij zo'n snelle groei heeft kunnen maken, antwoordt GŁnther: "Toen we zeven jaar terug van start gingen, zaten we middenin de crisis. Veel vervoerders waren intern gericht vanwege de financiŽle problemen. Wij waren net gestart en kwamen met een positief verhaal naar onze klanten. Dat werd erg gewaardeerd en dat geldt ook voor onze aanpak van 'afspraak=afspraak'. Maar natuurlijk moet je soms ook geluk hebben en speelt het aspect gunning in onze wereld ook een erg grote rol. En alles staat of valt met de juiste mensen. Daarbij zit de groei bij ons over veel klanten verdeeld. Ik wil niet te afhankelijk worden van een bepaalde klant."



Spannend
Inmiddels heeft de crisistijd plaatsgemaakt voor een opleving. "Vijf jaar geleden was het nog weleens 'voor jou tien anderen'. Dat uitmelken is inmiddels wel voorbij. Ik ben ervan overtuigd dat 2018 door de combinatie van tekort aan capaciteit en chauffeurs en de economische groei een heel spannend jaar gaat worden. En exporteurs zien dat ook, zij weten ook wat er in de markt speelt en beseffen dat als hun handel niet wegkomt zij ook een probleem hebben", zegt GŁnther.



LZV
Ook het inspelen op nieuwe ontwikkelingen, zit in de 'aard van het beestje' bij Koeltrans Angeren. Zo passeerde deze week de eerste Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie (LZV) van het bedrijf, als ťťn van de eerste vervoerders, de Duitse grens. "Ik ben er trots op dat we nu ook Duitse klanten met de LZV kunnen bevoorraden. Het toegestane totaalgewicht van 40 ton maakt dit transport helaas alleen inzetbaar voor de lichtere vrachten, waardoor het voor het bloementransport aantrekkelijker is dan voor het groupagetransport van groenten en fruit. Leeg heb je namelijk al ruim 20 ton gewicht. Daarbij is er vanuit Duitsland vanuit het 'spoor' een hevige lobby gaande, waardoor ik verwacht dat men niet snel aan het gewicht zal tornen."



"Toch ben ik enthousiast over de LZV's. Daarom zijn we ook snel in deze ontwikkeling gestapt. Tot voor kort was het LZV-transport alleen in Nederland en ScandinaviŽ toegestaan, maar ik verwacht dat BelgiŽ volgend jaar ook aan dit lijstje toegevoegd kan worden. We hebben in onze sector te maken met een serieus chauffeurstekort. In plek van drie normale auto's kunnen we met twee LZV's rijden. Dat is ook vanuit milieu-oogpunt een goede ontwikkeling en je dringt er de files mee terug. Tel uit je winst", besluit de transporteur.

Voor meer informatie:
Gunther Maters
Koeltrans Angeren
T +31 26 3252407
gunther@koeltrans.nl
www.koeltrans.nl

Publicatiedatum: 4-12-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

16-1-2018 Video: Nieuw systeem toont optimale routes voor vrachtwagens
16-1-2018 Houtman Logistiek en Van Zaal Transport starten samenwerking in regio Boskoop
9-1-2018 Van Zaal Transport start campagne voor werving personeel
21-12-2017 Heftrucks steeds slimmer, steeds stiller, steeds zuiniger
19-12-2017 Meer lucht voor vracht op Schiphol
15-12-2017 Turbulente tijden voor Schiphol
14-12-2017 Nederland voegt zich bij Oostenrijk in zaak tegen de Duitse tol
13-12-2017 Met de hand trailers verplaatsen....
12-12-2017 Transparante vrachtauto: je kijkt er dwars doorheen
12-12-2017 Sneeuw stuurt handel in het honderd
12-12-2017 Honderden miljoenen voor toekomstbestendige infrastructuur
11-12-2017 Video: het distributiecentrum van de toekomst
7-12-2017 Van Zaal bouwt bedrijvencomplex
5-12-2017 Wordt zeetransport alternatief voor Latijns-Amerikaanse cargovluchten?
4-12-2017 Zuid-Afrika: bloemenexport komt niet van de grond
24-11-2017 Russische luchtvaartmaatschappij UTair kiest nieuwe agent in Moskou
1-11-2017 Coolpack voegt pallethoezen toe aan assortiment
26-10-2017 Benelux-landen gaan wegvervoer gerichter controleren
19-10-2017 Puzzelen met plantentrays
13-10-2017 "VS kan veel grotere markt worden voor Colombia"

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code