Mededelingen

Vacaturesmeer »

Tweetende tuinders

Top-5 - gisteren

Top-5 - afgelopen week

Top-5 - afgelopen maand

Wisselkoersenmeer »

Weer & verkeer

Weersverwachting
Nederland
Meer weer in Nederland




Sterren stralen in december : Promotie Poinsettia op volle toeren

De promotiecampagne voor kerststerren is in volle gang. In zowel Nederland als België worden consumenten gestimuleerd om in de decembermaand extra sfeer in huis te creëren met Poinsettia’s. De afgelopen maanden is er achter de schermen hard gewerkt en de eerste mediaresultaten zijn zichtbaar.



Jong en fris

De campagne-activiteiten richting consument staan in het teken van ‘stylen met sterren’ en benadrukken de veelzijdigheid van de kerstster. Behalve in magazines, weekbladen en dagbladen krijgt de Poinsettia ook extra aandacht op televisie. Donderdag 30 november heeft bloemstylist Sarah Dikker in het tv-programma Koffietijd (op RTL4) laten zien hoe je kleurrijke kerststerren eenvoudig een jonge en frisse uitstraling geeft. De uitzending is online terug te kijken via RTLXL. Diverse tuincentra besteden bovendien aandacht aan kerststerren in hun inspiratiemagazines en reclamefolders.

Social media
Behalve bloggers worden ook social media actief betrokken bij de kerststerrenpromotie. Het centrale online platform is Kerstster.info met daaraan gekoppeld diverse social mediakanalen. Vanaf 1 december start een uitgebreide Facebookcampagne en verschijnen er veelvuldig posts op Instagram en Pins op Pinterest. De Facebookpagina (@Kerstster) is specifiek gericht op Nederland en Vlaanderen terwijl Instagram (@TheChristmasStar) en Pinterest (www.pinterest.de/MyChristmasStar) ook in heel Europa worden ingezet. De promotiecampagne voor kerststerren in Nederland en België is een initiatief van Stars For Europe.

bron: Alpha Communications

Publicatiedatum: 1-12-2017

 

 
 
tweet
 
delen

e-mail
   
afdrukken
 
abonneeren

 

Overig nieuws in deze sector:

12-1-2018 Hoe zit het met de oorsprong van de tulp?
10-1-2018 Programma Tulpendag 2018 bekend
10-1-2018 Gezond wonen met hortensia
10-1-2018 Florismart organiseert ‘My Early Valentine’ competitie
9-1-2018 Met duurzaam concept omloopsnelheid in het schap verhogen
9-1-2018 Green Screen ad blocker bijna 7000 keer gedownload
4-1-2018 Decorum introduceert Primula ‘Touch Me’ Galaxy onder nieuw Innovation label
22-12-2017 Bloemen en planten stralen in Paleis Het Loo
21-12-2017 VGB, BBH en RFH werken aan nieuw gezamenlijk marketingplan
20-12-2017 Bloemenagenda trapt in 2018 af met de tulp
19-12-2017 Vlaggetjesdag voor tulpen
15-12-2017 Floriworld in Aalsmeer wordt nieuwe internationale trekpleister
14-12-2017 Tulpendag breidt uit naar België
12-12-2017 bloomon viert Kerst in Hudson's Bay
11-12-2017 Flower Circus verrast bloemist in Russische kou
11-12-2017 31 tulpencirkels voor Haarlemmermeer
6-12-2017 Maxim Hartman stelt zich kwetsbaar op met Schleffera
6-12-2017 Vught plant narcissen ter nagedachtenis aan gedeporteerde Joodse kinderen
4-12-2017 EBN en geothermiesector lanceren Hoewerktaardwarmte.nl
27-11-2017 Tulpenmeisje gezocht

 

Een reactie plaatsen: (max. 500 tekens)




  E-mailadres tonen

   nieuwe code