Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Samenwerking RFH en Vandejong Creative Agency resulteert in Dutch Design Award

De samenwerking tussen Royal FloraHolland en Vandejong Creative Agency rond innovatieplatform Let it Grow is bekroond met de Best Client Award tijdens de Dutch Design Awards 2017. Dat is zaterdag bekendgemaakt tijdens de prijsuitreiking in Eindhoven.

Let it Grow communiceert en stimuleert de positieve effecten van bloemen en planten op het stadsleven op verschillende manieren. Zo lanceerde Let it Grow het eerste incubatieprogramma ter wereld voor groene start-ups, een festival, een online magazine en een eigen concept store. “We zijn enorm trots op wat we in anderhalf jaar bereikt hebben. Ik wil vooral Royal FloraHolland en CEO Lucas Vos bedanken voor de visie, durf en het ondernemerschap om Let it Grow op te zetten”, zegt Cyril van Sterkenburg, directeur van Vandejong. Ook Nationale Opera & Ballet en Koninklijke Musea waren genomineerd voor de prijs.



Van strategie naar beweging

Wat de samenwerking tussen Royal FloraHolland - de grootste marktplaats voor bloemen en planten ter wereld - en Vandejong zo bijzonder maakt is dat er geen pitch of briefing was en zelfs geen sprake van een opdracht. De kiem was het persoonlijk contact in 2015 tussen de twee hoofdrolspelers: Silke Tijkotte van Royal FloraHolland en Franklin de Bekker, creatief strateeg bij Vandejong. “In eerste instantie ging het om een strategisch rapport, over hoe we de waarde van bloemen en planten in de hoofden en harten van een jongere doelgroep konden krijgen”, zegt Tijkotte. “Maar uiteindelijk hebben we dit met het vertrouwen van Royal FloraHolland en dankzij de creatieve vertaalslag van Vandejong weten uit te bouwen tot een concept en een team waarmee we een beweging konden mobiliseren. We gingen van plannen naar realisatie, met creatieven, wetenschappers, start-up experts en mensen uit de horticulturele sector. ”

Nieuwe vorm van samenwerking

Met het gezamenlijke team van Royal ForaHolland en Vandejong wist Let it Grow in anderhalf jaar tijd veel te bereiken. Zo zijn er twee incubatieprogramma’s opgezet waar 15 (internationale) start-ups werden begeleid in hun groei en meer zichtbaarheid kregen. Zij stonden centraal tijdens Let it Grow’s Greenhouse Festival in Amsterdam, waar bijna 4.000 bezoekers alles te weten kwamen over de toekomst van urban green living. Ook is er een online magazine opgezet dat een podium biedt aan bloemen- en planteninnovators wereldwijd én opende Let it Grow een eigen concept store op station Amsterdam Centraal, waar je zaadjes kunt kopen om hoop, focus en vertrouwen te laten groeien.

Juryrapport
Bij de bekendmaking van de finalisten voor de prijs schreef de jury dat Royal FloraHolland “te maken heeft met hevige concurrentie en een markt die volop in beweging is. De organisatie moet daarin mee en zichzelf opnieuw uitvinden. De inzet van designers en het toepassen van design [bij Let it Grow] speelt hierbij een belangrijke rol”, aldus het rapport. “Vandejong heeft de opdracht op een originele manier aangepakt, durft ‘om te denken’ en heeft de probleemstelling succesvol vertaald naar een vernieuwend en uitvoerbaar concept”, oordeelde de commissie.

bron: vandejong.pr.co
Publicatiedatum: